Antena 3 CNN Actualitate Social S-a aflat! Iată cum își înșelau hypermarketurile din România clienții

S-a aflat! Iată cum își înșelau hypermarketurile din România clienții

S-a aflat! Iată cum își înșelau hypermarketurile din România clienții
21 Sep 2018   •   11:10

Incepand cu data de 03.07.2018 comisarii din cadrul Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Bucuresti-Ilfov, au desfasurat 43 actiuni de control, in vederea verificarii respectarii drepturilor si intereselor consumatorilor, conform legislatiei din domeniul protectiei consumatorilor, in retelele de hypermarketuri.

In urma verificarilor, au fost aplicate un numar de 43 sanctiuni contraventionale in valoare totala de 632.000 lei si 2 avertismente si au fost emise 36 de decizii de incetare imediata a practicilor comerciale incorecte conform Legii 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor în relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, republicata.

A fost dispusa oprirea definitiva de la comercializare a cantitatii de 1.321 kg produse alimentare in valoare de 17.881 lei si 37.592 litri apa plata si minerala si bauturi racoritoare in valoare de 37.591 lei si oprirea temporara de la comercializare a cantitatii de 656 kg, in valoare de 16.282 lei si 89 bucati, in valoare de 624 lei produse nealimentare. 

Principalele deficiente constatate au fost: 

- comercializare de produse cu denumire incorecta in raport cu ingredientele declarate pe etichetele de produs, ceea ce inducea in eroare consumatorul mediu asupra principalelor caracteristici ale produselor influentandu-l in deciziile de efectuare a achizitionarii unor astfel de produse;
- comercializare de produse alimentare ambalate recantarite in cadrul unitatii cu declararea unei cantitati nete mai mari decat cea stabilita de producator, ducand implicit la plata suplimentara pentru consumator si respectiv comercializarea de produse alimentare ambalate cu gramaj declarat la care, in urma cantaririi, s-a constatat nerespectarea acestuia; 
- comercializare de suplimente alimentare sub forma de pachete promotionale „2 la pret de 1” sau „1+1 GRATIS” fara a avea afisat la locul de comercializare pretul de vanzare astfel incat sa reiasa avantajul specific pretului;
- comercializare de produse alimentare cu caracteristici calitative neconforme;
- nerespectarea conditiilor de temperatura la expunerea spre comercializare a unor produse alimentare;
- comercializare de produse alimentare preambalate fara a avea declarate pe ambalaj conditiile de pastrare;
- prestarea de servicii alimentare fara respectarea conditiilor prescrise sau declarate;
- depozitarea produselor alimentare fara respectarea conditiilor de pastrare impuse de producator si declarate pe eticheta de produs;
- utilizarea in spatiul destinat transarii carnii a unor produse nesigure;
- comercializare de produse ce au aplicate pe ambalaj informatii cu privire la anumite premii, perioada promotiei fiind depasita.

×
Subiecte în articol: hypermarket clienti România inselatorie
Parteneri
O dronă militară s-ar fi prăbuşit în apropiere de Brăila
x close