Antena 3 CNN Economic Biz News Ela Crăciun: Cafeaua – între mit şi realitate

Ela Crăciun: Cafeaua – între mit şi realitate

Ela Crăciun: Cafeaua – între mit şi realitate
Sursa foto: Foto:elacraciun.ro
24 Mai 2013   •   18:18

Cafeaua este unul dintre cele mai importante produse de pe pământ din punctul meu de vedere. Şi nu cred că greşesc dacă spun că cei mai mulţi dintre noi o consumăm din şi cu plăcere, indiferent de momentul zilei, de anotimp sau de ocazie. Şi slavă Domnului, găsim foarte multe sortimente, dar şi moduri de preparare şi prezentare, scrie Ela Crăciun, prezentatoarea ştirilor matinale din weekend la Antena 3, pe blogul personal.

Despre importanţa cafelei Ela Crăciun a stat de vorbă cu Mihai Panfil, Barista profesionist, Origo Coffee Shop, care a studiat foarte mult pe marginea acestui subiect.

Iată mai jos câteva pasaje din interviul cu Mihai Panfil, Barista profesionist, Origo Coffee Shop.


Mihai, cum vezi tu acest produs pe care toată lumea îl caută şi îl consumă cu plăcere?

Mi s-a părut foarte incitant domeniul cafelei, fiind unul foarte complex…se spune că boabele de cafea sunt dintre cele mai complexe din punctul de vedere al profilului aromatic. Nici astăzi nu se cunoaşte exact compoziţia chimică a boabelor de cafea şi mai ales tranformările pe care le suportă.
 
Ce înseamnă, de fapt, coffee shop?

Coffee shopul din prezent este puţin diferit faţă de cel de acum zece ani. Au fost trei valuri în industria cafelei: cafenelele clasice din Italia, valul al doilea reprezentat de cafeaua To Go,exemplu Starbucks, si al treilea val -coffee shop-uri în care se prepară doar cafea de specialitate, însemnând cafele din loturi şi cu origini de cea mai bună calitate care au fost premiate şi, de asemenea, presupune cafea proaspăt prăjită şi care se foloseşte maxim o lună după ce a fost prăjită. Astfel, cafeaua are un miros care efectiv te înnebuneşte. Pe lângă partea de espresso, cafeaua se prepară prin 5 sau 7 sau 20 de metode diferite. Dedicaţia este totală. Acolo nu poţi să bei altceva decât cafea sau lapte. În general această ultimă generatie de coffee shopuri nu folosesc altceva în cafea, tocmai din dorinţa de a pune în evidenţă cafeaua şi nu celelate ingrediente care acopera gustul acesteia.

Coffee shopul înseamnă în general oameni antrenaţi care şi-au deschis un loc aşa cum visau că ar trebui să fie, asa cum am făcut noi la Origo. Există acum în lume un nou val, această ultimă generaţie de coffee shopuri care au un mare impact asupra consumatorilor care au început să înţeleagă ce înseamnă aromă în cafea.

Citeşte interviul integral pe elacraciun.ro

×
Subiecte în articol: ela craciun cafea
Parteneri
Horia Constantinescu a demisionat de la șefia ANPC
x close