Studiu: Cafeaua nu dăunează grav sănătăţii! Este chiar benefică. Află ce boli poate preveni
"Cafeaua era considerată a fi nesănătoasă, însă acum avem păreri diferite. Nu recomandăm consumul de cafea în scopuri terapeutice. Spunem doar că este o alegere bună", a declarat unul dintre cercetători, citat de LA Times.
Nu trebuie uitate, însă, diferenţele majore dintre cafea şi cafeină.
"Cafeaua este o băutură complexă care conţine sute, dacă nu chiar mii de ingrediente. O ceaşcă de cafea conţine 2% cafeină şi 98% alte ingrediente", susţine un alt cercetător.
Cafeina este o substanţă alcaloidă, folosită în medicină ca stimulent. Indiferent de băutura în care se regăseşte, cafeina poate provoca anxietate şi, în unele cazuri, insomnie.
În cazul femeilor însărcinate, părerile sunt împărţite când vine vorba de efectele nocive pe care consumul de cafeină l-ar putea avea asupra fătului. O cantitate de 200 de miligrame (cât conţine o ceaşcă normală de cafea), zilnic, este considerată a fi "în regulă" pentru femeile gravide.
Pentru oamenii care suferă de hipertensiune, o doză mare de cafeină poate intensifica presiunea arterială. Însă cafeaua decafeinizată nu ar trebui să creeze probleme. În plus, cafeina din cafea pare să aibă mai puţine efecte nocive decât cea din cola spre exemplu, întrucât, în cazul cafelei, celelalte substanţe din compoziţie au efecte opuse faţă de cele ale cafeinei.
Peste 20 de studii efectuate la nivel mondial au scos la iveală faptul că, atât cafeaua simplă, cât şi cea decafeinizată scad riscul de apariţie a diabetului de tip II, în unele studii cu până la 50%.
Consumul de cafea pare să aibă efecte benefice şi în cazul celor care suferă de ciroză, în special de cea provocată de alcool. Totodată, cercetătorii consideră că riscul apariţiei de cancer la ficat scade odată cu consumul de cafea.
Şi pentru cei predispuşi la îmbolnăvirea de Parkinson există veşti bune. Potrivit unor studii recente, în cazul lor cafeina este cea care ajută la prevenire.
Noile studii mai scot la iveală şi faptul că este mai bun consumul de cafea filtrată, întrucât filtrul reţine o serie de substanţe care pot fi nocive organismului.
Antena3.ro
-
Studiu: Cafeaua nu trezeşte
07 Iun, 18:57 | 2 comentarii -
Studiu: Cafeina poate provoca halucinaţii
15 Ian, 12:39 | 5 comentarii
-
Istoria se repetă! Imagini incredibile din timpul cutremurului devastator din Indonezia, 2004
11 Apr, 13:13 | 3 comentarii -
Finlanda. Bilanţul atacului de vineri se ridică la doi morţi şi şapte răniţi
26 Mai, 14:56 | 0 comentarii -
Dmitri Medvedev vrea ca partidul Rusia Unită să fie "mai deschis" şi "mai democratic"
26 Mai, 14:17 | 0 comentarii -
GSP.roCe l-a impresionat pe Bute la cîntarul oficial: "A fost incredibil"
-
Capsula Dragon a companiei SpaceX s-a conectat la Staţia Spaţială Internaţională cu succes
26 Mai, 12:41 | 0 comentarii -
SUA. Un labrador a devenit erou după ce şi-a salvat familia dintr-un incendiu
26 Mai, 12:28 | 0 comentarii
-
au scazut vanzarile la cafea cumva?
-
Cel mai recent studiu a scos la iveala ca multe dintre studii nu ar trebui efectuate!
-
Noile studii mai scot la iveală și faptul că este mai bun consumul de cafea filtrată, întrucât filtrul reține o serie de substanțe care pot fi nocive organismului??? Deci e mai buna cafeaua la filtru pt ca dauneaza sanatatii? Si daca tot sunem aici, se scrie "o data cu"!
-
Prietene,eu cred ca tu nu ai inteles!Filtrul retine substantele nocive ce pot actiona asupra organismului...Deci in principiu daca nu este filtrata,riscul este putin mai mare(doar ne referim la substantele nocive,ce Dumnezeu).
-
Dragi Romani uitativa in ce hal minte acest oridinar olighar Voiculescu: http://www.youtube.com/watch?v=DTrEy7uFe3Y&feature=related
-
Mai George, ai nimerit si-aici? Inseamna ca esti platit de doua ori de ...stii tu cine, sa-l injuri pe Voiculescu. Iti repet: nu ma intereseaza persoana lui Voiculescu, ca nu candideaza la Presedintie.
-
ce zici daca l-ai lua tu pe ala de la BRICIURI si v-ati duce in P... noastra la o bere sa nu va mai vad p"aici
-
Si cine ii mai crede pe americani?
S-au apucat de cultivat cafea ca sa iasa din criaza, sau urmatoarele razboaie vor fi pe boabele de cafea?
* Comentariile care contin limbaj vulgar vor fi suspendate
vezi articolul in HTML5






pt df: cred ca da, apar articole preluate si comandate in care suntem sfatuiti sa bem...5 cesti de cafele pe zi daca vrem sa prevenim cancerul la san!