Antena 3 CNN Show Facebook şi Twitter creează o generaţie vanitoasă, obsedată de propria persoană

Facebook şi Twitter creează o generaţie vanitoasă, obsedată de propria persoană

Facebook şi Twitter creează o generaţie vanitoasă, obsedată de propria persoană
Sursa foto: Foto: blog.toggle.com
30 Iul 2011   •   17:49

Facebook şi Twitter au creat o generaţie obsedată de propria persoană, care are capacitate de concentrare redusă şi o dorinţă infantilă de a primi feed-back pentru tot ceea ce se întâmplă în propria viaţă, susţine Susan Adele Greenfield, respectat om de ştiinţă din Marea Britanie, citată de Daily Mail.

Specializată în psihologia creierului, baroana Greenfield, fostă membră a corpului de cercetare din cadrul Instituţiei Regale a Marii Britanii, susţine că "prieteniile" pe Internet, precum şi jocurile pe calculator, au capacitatea de a modifica felul în care gândim.

Expunerea îndelungată la reţele de socializare lasă utilizatorii cu o "criză de identitate" dorind atenţie asemenea unui infant care cere atenţia mamei sale.

Aceasta poate duce la reducerea capacităţii de concentrare, nevoia de gratificare instantă şi erodarea abilităţilor non-verbale, cum ar fi privitul în ochii interlocutorului în timpul unei conversaţii.

Conform baroanei Greenfield, utilizatorii Facebook manifestă nevoia de a deveni "mini-celebrităţi", urmărite şi admirate de alţii în mod cotidian. Ei fac lucruri "demne de Facebook" pentru că singurul mod în care se pot defini este faptul că "oamenii îi cunosc".

"Gândiţi-va la ce implică o societate în care oamenii îşi fac mai multe griji cu privire la ce cred alţii despre ei, decât ce cred ei despre propria persoană" a explicat fostul director baroana Greenfield.

×
Subiecte în articol: Facebook Twitter retele de socializare
Parteneri
Răsturnare de situaţie în intenţia de vot la alegerile locale
x close