Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperire UIMITOARE: 4.5 miliarde de ”planete extraterestre” asemănătoare Pământului, la o distanță mult mai mică decât se credea

Sursa foto: Foto: skyandtelescope.com
07 Feb 2013   •   16:51

Potrivit unui studiu publicat miercuri, bazat pe un catalog al exoplanetelor descoperite de telescopul american Kepler și realizat de astronomii de la Centrul de astrofizică al Universității Harvard, 6% dintre ”piticele roșii” au în jurul lor planete cu mărimi comparabile cu cea a Terrei, potențial locuibile, scrie Huffington Post.

”Piticele roșii” sunt reprezentate de cele mai numeroase stele din galaxia noastră, cea mai apropiată exoplanetă aflându-se la 13 ani lumină.

"Credeam că va trebui să explorăm distanţe vaste pentru a găsi o planetă ca Terra, dar acum am înţeles că o altă planeta ca Pământul se află probabil în vecinătatea noastră cosmică, aşteptând să fie descoperită", a declarat Courtney Dressing, principalul autor al studiului.

În ciuda faptului că ”piticele roșii” sunt mai mici și mai calde decât alte stele, se pare că acestea oferă condiții propice pentru existența unor planete care să semene cu Terra.

Astronomii au descoperit că 6% dintre cele 75 de miliarde de pitice roșii au temperaturi și mărimi apropiate de cele ale Terrei.

Cu toate acestea,  o exoplanetă locuibilă aflată în jurul unei "pitice roşii" ar reprezenta o lume total diferită de a noastră.

Aceste planete sunt mai apropiate de stelele lor. Însă acest fapt nu ar împiedica existenţa vieţii, dacă planeta are o atmosferă suficient de groasă şi oceane adânci pentru a distribui căldura în jurul planetei.

Subiecte în articol: planete Terra studiu