Antena 3 CNN Life Știinţă Anunțul făcut de NASA. Nu s-a mai întâmplat de 246 de ani

Anunțul făcut de NASA. Nu s-a mai întâmplat de 246 de ani

Sursa foto: Foto: spaceplace.nasa.gov
23 Mar 2016   •   13:37

O cometă numită P/2016 BA14, descoperită în luna ianuarie, a trecut marţi pe lângă Terra, la o distanţă considerată mică de astronomi, de doar 3,4 milioane de kilometri, fapt care nu s-a mai întâmplat de 246 de ani, informează point.fr, potrivit Agerpres.

Această distanţă, care echivalează cu aproximativ de 10 de ori distanţa care separă Pământul de satelitul său natural, Luna, nu a prezentat niciun pericol pentru planeta noastră.

Pentru astronomii interesaţi de aceste corpuri cereşti, trecerea P/2016 BA14 este un avantaj real, deoarece un astfel de fenomen nu s-a mai înregistrat în ultimul sfert de secol: o singură cometă, cunoscută sub numele de Lexell, ar mai fi trecut atât de aproape de noi, la aproximativ 2,3 milioane de kilometri, la 1 iulie 1770.

Potrivit experţilor, P/2016 BA14, descoperită la data de 21 ianuarie şi considerată iniţial asteroid, ar fi, în realitate, un fragment mare dintr-o altă cometă, 252P/Linear, care a trecut şi ea prin apropierea Pământului noaptea trecută, la o distanţă de 5,2 milioane de kilometri.

P/2016 BA14 şi mai ales cometa sa mamă 252P/Linear ar trebui să fie vizibile pe cerul din emisfera nordică începând cu 25 martie şi cel puţin până la începutul lunii aprilie.

Subiecte în articol: cometa Terra astronomi