Antena 3 CNN Life Știinţă Mare atenție! Există doar un an pentru a ne pregăti pentru erupţia violentă a unui vulcan

Sursa foto: Foto: pixabay.com
de S.T.    |    27 Iul 2016   •   10:09

Oamenii de știință susțin că avem doar un an pentru a ne pregăti pentru erupţia violentă a unui vulcan.

Potrivit lor, perioada estimată este suficientă pentru ca oamenii să se refugieze în cele mai sigure locuri cu putinţă, informează iflscience.com.

Într-un studiu publicat în revista Plos One, o echipă formată din cercetători de la Universitatea din Chicago şi Universitatea Vanderbilt explică faptul că, după ce un vulcan a erupt, vor dura aproximativ 500 de ani până ce camera cu magmă va fi umplută din nou. Pe parcursul acestui proces, lava se răceşte şi formează straturi de rocă cu densităţi diferite, pe care specialiştii le analizează pentru a determina perioada de timp dintre două erupţii vulcanice.

După ce au studiat o rocă veche de peste 760.000 de ani, formată în timpul supererupţiei vulcanului din Long Valley, California, specialiştii au aflat că perioada de timp dintre momentul umplerii camerei cu magmă şi cel al erupţiei a fost de circa 1 an.

Subiecte în articol: vulcan eruptie eruptie vulcan evacuare