Antena 3 CNN Life Știinţă Legumele pe care le consumi zilnic - adevăraţi distrugători ai celulelor canceroase

Sursa foto: foto: untrainedhousewife.com
25 Mai 2012   •   08:40

Pătrunjelul şi ţelina sunt mult mai mult decât simple legume. Oamenii de ştiinţă le ridică la rangul de distrugători ai celulelor canceroase. Totul datorită unei substanţe pe care o conţin, folosită, de altfel  şi în medicamentele oncologice.

Fiind folosite în general doar pentru aromă şi gust, prea puţini au auzit despre efectele benefice asupra organismului.

Cercetătorii americani au descoperit ca în pătrunjel şi ţelină se gaseşte o substanţă care ar ajuta în prevenirea şi chiar tratarea multor tipuri de cancer.

"Am observat că apigenina încetineşte înmulţirea celulelor canceroase. De asemenea, şi vasele de sânge care alimentau tumora şi-au redus diametrul, ceea ce înseamnă un flux sangvin şi nutritiv redus la nivelul celulelor canceroase şi înfometarea acestora.", spune  Salman Hyder, cercetător la Universitatea din Missouri, care a dus până la capăt studiul despre apigenină.

Este un bioflavonoid, un compus chimic polifenolic şi din cauza acestei structuri chimice are o puternică acţiune antioxidantă. Este demonstrat că are şi acţiune antinflamatoare, deci poate să diminueze şi reacţia de inflamaţie asociată prezenţei tumorale", spune Doctor Maria Iuliana Gruia, cercetător principal în cadrul Institutului Oncologic Bucureşti.

Apigenina se găseşte şi sintetizată, pe rafturile farmaciilor. Dar trebuie administrată numai la recomandarea medicului, deoarece poate provoca rezistenţă la citostatice.

În toată lumea, cercetătorii caută leacuri din plante împotriva cancerului. Deocamdată, medicamentul care face minuni nu s-a descoperit. Pe glob mor de cancer, în fiecare an, mai bine de opt milioane de oameni, din care peste patruzeci şi opt de mii în România.

Subiecte în articol: legume cancer cercetatori