Antena 3 CNN Life Știinţă Premiul Nobel pentru Chimie 2015. Doi americani şi un britanic, laureaţi pentru studii privind mecanismele de reparare a ADN-ului

Sursa foto: Foto: www.svt.se
07 Oct 2015   •   13:19
Tomas Lindahl, Paul Modrich și Aziz Sancar au câștigat miercuri Premiul Nobel pentru Chimie 2015 pentru studii privind mecanismele de reparare a ADN-ului, scrie Agerpres.

Cercetătorul britanic Tomas Lindahl, de la Institutul Francis Crick și de la Laboratorul Clare Hall, din Hertfordshire, Marea Britanie, alături de americanul Paul Modrich, de la Școala de Medicină a Universității Duke și de la Institutul Medical Howard Hughes, și de Aziz Sancar, de la Universitatea Carolina de Nord, SUA, au cartografiat, la model molecular, modul în care celulele repară fragmentele distruse de ADN și cum păstrează informația genetică.

Conform Comitetului Nobel, activitatea lor a oferit informații fundamentale despre modul de funcționare al celulelor vii și poate deschide calea spre dezvoltarea de noi tratamente oncologice.

Subiecte în articol: Premiul Nobel Nobel