Antena 3 CNN Actualitate Fenomenele "paranormale" din România. Cum a dispărut Flota ţării, dar NIMENI nu este vinovat

Fenomenele "paranormale" din România. Cum a dispărut Flota ţării, dar NIMENI nu este vinovat

Fenomenele "paranormale" din România. Cum a dispărut Flota ţării, dar NIMENI nu este vinovat
de O.P.    |    23 Ian 2015   •   06:19

Flota României a intrat la apă. În doar câţiva ani, aproape trei sute de nave au dispărut. Vorbim despre o gaură de sute de milioane de dolari pentru care nimeni nu a răspuns.

Un şir lung de contracte şi asocieri păguboase au distrus flota comercială a României, o ramură strategică a economiei. Traian Băsescu, Paul Teodoru, Aurel Novac şi alţi şefi din ministere sau companii au contribuit la acest dezastru. 

Antena 3 a intrat în posesia raportului parlamentar care arată modul în care flota comercială a fost distrusă cu bună ştiinţă.

O comisie parlamentară a anchetat în urmă cu două decenii dispariţia flotei comerciale, iar documentul de 100 de pagini care sintetizează cel mai mare jaf postdecembrist a intrat în posesia reporterilor Antena 3. În afacere sunt implicate persoane aflate la cel mai înalt nivel, din care trei miniştri ai transporturilor, Traian Băsescu, Aurel Novac şi Paul Teodoru.  Acesta din urmă a năşit afacerea Forum Maritime, în primăvara anului 1993. La Atena, Teodoru a bătut palma cu armatorul grec Stelious Katounis.

Mai exact, pentru 157 de vase mineraliere şi petroliere, statul român primea 49% din acţiuni. Katounis venea, în teorie, cu banii gheaţă, 335 de milioane, şi lua pachetul de control, adică 51%. La un calcul simplu, rezultă că statul român evalua un vas la aproape 2 milioane de dolari, mult sub valoarea reală. Şi asta nu este totul. Afaceristul grec a depus în conturi doar 25 de milioane de dolari, iar restul a promis că-i va vărsa în câţiva ani.

Nici nu s-a uscat bine cerneala pe contract şi au apărut primele semne de opoziţie.  Agenţia Română pentru Dezvoltare a tocmit o casă de avocatură din străinătate. Iar avocaţii au găsit zeci de puncte slabe. Aşa că au cerut şi avizul Guvernului, pe care Paul Teodoru nu l-a avut. Întrebat în comisia parlamentară, s-a spălat pe mâini.

"Din punct de vedere legal, hotărârea ministrului nu este necesară. (...) Flota noastră nu este strategică, indiferent de ce aţi vrea să apreciaţi, asta este realitatea."

Şi ministrul finanţelor, Florin Georgescu, s-a opus vehement înstrăinării flotei, datorită importanţei strategice. În final, contractul a picat în instanţă. Însă alte afaceri erau deja pregătite, tot pe seama flotei comerciale, în defavoarea statului român.

SURSA: Comisia de anchetă a Parlamentului
"Din punct de vedere legal, hotărârea ministrului nu este necesară. (...) Flota noastră nu este strategică, indiferent de ce aţi vrea să apreciaţi, asta este realitatea."

×
Subiecte în articol: dosarul flota
Parteneri
Cum va fi vremea în vacanța de Paște și când scăpăm de frig
x close