Cum slăbim cu pepene? Dr. Luiza Pîrvu: ”Putem mânca pepene şi seara. Doar dacă îl consumăm cu...”

de Denisa Nedelcu    |    14 Iul 2020   •   12:20
Cum slăbim cu pepene? Dr. Luiza Pîrvu: ”Putem mânca pepene şi seara. Doar dacă îl consumăm cu...” Pixabay

A venit vara, prilej numai bun pentru noi toți care vrem să slăbim. Nutriționistul Luiza Pîrvu ne spune care este dieta perfectă pentru sezonul cald, dar ne dă și o veste bună, cum ar fi că putem mânca pepene toată vara fără să ne îngrășăm. Tot acum vedem și cât de importantă este hidratarea dar și care sunt alimentele care ne hidratează cel mai bine.

Fructul-vedetă al acestui sezon, pepenele, ne poate ajuta în lupta cu kilogramele. Singura condiţie este să-l consumăm simplu, nu în combinaţii cu alte alimente. Explicaţia este simplă: are multă apă, aşa că dă saţietate.

"Dacă îl consumăm cu pâine şi brânză, aşa cum făcea bunica, bineînţeles că pepenele nu ne mai este prieten. Dar dacă ne gândim că pepenele are, în medie, cam 30 kcal la 100 de grame şi sub 10 grame de carbohidraţi, constatăm că nu este deloc adevărat acest mit.

Dr. Luiza Pîrvu: Putem mânca pepene şi seara

El dă şi o saţietate foarte bună, că are foarte multă apă, poate fi şi un ajutor atunci când vrem să pierdem câteva kilograme", a spus medicul Luiza Pîrvu, marţi, la rubrica Sfat de sănătate cu Andreea Cigolea, de la Antena 3.

O altă veste bune este că putem mânca ceva mult pepene, dacă înlocuim o masă cu acest fruct dulce, zemos şi parfumat. În plus, "putem mânca pepene şi seara", spune dr. Pîrvu. Singura condiţie este să nu mâncăm un pepene o dată.

Dr. Pîrvu: Fructele nu au multe calorii, nici strugurii sau perele

Cât priveşte diferenţa dintre cele două tipuri de pepene, verde şi galben, medicul spune că referitor la calorii şi conţinut ele sunt asemănătoare. Diferenţa este una mică, astfel că nu ar trebui să ne facem griji, susţine dr. Luiza Pîrvu.

Întrebată dacă fructele îngraşă, medicul nu a negat, însă trebuie să fim atenţi la cantitate. "În afară de apă, cam totul are calorii şi, atunci, depinde foarte mult de balanţa dintre consum şi aport. Dar, în general, fructele nu au foarte multe calorii, chiar dacă vorbim de struguri sau de pere, care sunt undeva la vârful aportului caloric. Ele ne pot ajuta, mai ales în sezon", precizează dr. Pîrvu.
 

Parteneri
x close