×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

EVALUARE NAȚIONALĂ LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ. Greșelile frecvente pe care le fac elevii la examen. Iată cu ce subiecte trebuie să se înceapă lucrarea

17 Iun 2019   •   17:15
EVALUARE NAȚIONALĂ LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ. Greșelile frecvente pe care le fac elevii la examen. Iată cu ce subiecte trebuie să se înceapă lucrarea   16

EVALUARE NAȚIONALĂ LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ. Profesoara Ecaterina Stanca, de la Colegiul Național ”Tudor Vianu” din București, a prezentat, pentru Edupedu.ro. care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le fac elevii la proba de limbă română a Evaluării Naționale, precum și metodele prin care le pot preveni. 

EVALUARE NAȚIONALĂ LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ. Prima recomandare pentru elevi este să fie foarte atenți la modul în care își structurează rezolvarea subiectelor și timpul pe care îl acordă fiecăruia dintre ele, astfel încât să aibă timp pentru rezolvarea tuturor cerințelor. „Sfatul meu este să înceapă cu subiectele 1A și 2A, adică cele legate de competențe concise. Dacă știi să le rezolvi, atunci nu ai cum să greșești. La celelalte subiecte, 1B și 2B, apare efortul rememorării, depinde de inspirație, de limbaj, intervine și factorul subiectiv”, a spus Ecaterina Stanca. 

EVALUARE NAȚIONALĂ LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ. O altă recomandare este ca elevii să-și scrie pe ciornă cerințele și să le bifeze pe măsură ce le-au îndeplinit. „Le recomand să își facă un plan pe ciornă și să bifeze ce au scris. Pe măsură ce taie de pe ciornă, se asigură că au abordat tot ce trebuia pentru argumentare, spre exemplu. La compunerea liberă este bine să stabilească momentele subiectului, mai ales intriga, adică ce anume declanșează acțiunea, și punctul culminant”, îi sfătuiește Stanca.

EVALUARE NAȚIONALĂ LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ. Profesoara recomandă foarte mare atenție la cerințele de la examen astfel încât elevii să nu ofere alte răspunsuri decât cele solicitate din cauza neatenției sau a emoției. La final, recomandarea cadrului didactic este verificarea lucrării chiar de către elev, înainte să o predea. 


sati