
Incident neobișnuit în traficul feroviar de miercuri după-amiază: șeful de tren al unei garnituri CFR Călători a fost uitat pe peronul stației Bușteni, iar trenul a plecat fără semnalul oficial de plecare.
Potrivit surselor Club Feroviar, trenul Regio 16003, operat de CFR Călători, a plecat din București Gara de Nord la ora 13:22, cu destinația Brașov, unde trebuia să ajungă la ora 16:00.
Însă în jurul orei 15:15, în stația Bușteni, șeful de tren s-a prezentat la Biroul de Mișcare și a anunțat că garnitura a fost expediată fără ca el să fi dat semnalul de „gata de plecare”. În consecință, atât el, cât și mai mulți pasageri au rămas pe peron.
Trenul ajunsese deja în stația Azuga, dar nu putea continua traseul, deoarece, conform reglementărilor feroviare, nicio garnitură nu are voie să plece în lipsa șefului de tren – cunoscut și ca „nașul” trenului.
Pentru a remedia situația, angajatul CFR a urcat în trenul Regio 10023 al operatorului privat Transferoviar Călători (TFC), care circula în aceeași direcție, și a ajuns astfel la Azuga. Acolo a preluat din nou atribuțiile de serviciu la bordul trenului CFR, care și-a putut relua parcursul cu o întârziere de 13 minute.
Conform datelor oficiale publicate de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, trenul Regio 16003 a ajuns în final în stația Brașov cu o întârziere totală de 19 minute față de ora prevăzută în livretul de mers.