Antena 3 CNN Actualitate Președintele Academiei Române dezaprobă introducerea de noi materii în școală: ”Dacă crede cineva că fetele minore nasc pentru că nu învaţă la şcoală nimic despre sex se înșală amarnic”

Președintele Academiei Române dezaprobă introducerea de noi materii în școală: ”Dacă crede cineva că fetele minore nasc pentru că nu învaţă la şcoală nimic despre sex se înșală amarnic”

Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, consideră că introducerea de materii noi în programa școlară nu este o prioritate pentru învățământul românesc.

Președintele Academiei Române dezaprobă introducerea de noi materii în școală: ”Dacă crede cineva că fetele minore nasc pentru că nu învaţă la şcoală nimic despre sex se înșală amarnic”
Sursa foto: Facebook / Ioan Aurel Pop
de Adelina Miron    |    09 Aug 2021   •   21:50

Școlarizarea tuturor copiilor și  asigurarea unităţilor de învăţământ cu învăţători şi profesori bine pregătiţi sunt măsurile urgente de care sistemul românesc de educație are nevoie, în viziunea lui Ioan-Aurel Pop.

Președintele Academiei Române vorbește despre ”o falsă problemă a școlii românești”:

”Prima grijă a noastră ar trebui să fie şcolarizarea tuturor copiilor şi prevenirea abandonului şcolar. Altă grijă ar trebui să fie asigurarea tuturor şcolilor cu învăţători şi profesori buni, bine pregătiţi. Cum să fac limba şi literatura română cu un ‘profesor’ care abia şi-a luat bacalaureatul, dacă l-a luat? Cum să aibă profesorul şi directorul de şcoală un statut respectat în comunitate, dacă primarul îl ameninţă, în faţa elevilor şi părinţilor, cu destituirea?”, a scris acesta pe Facebook.

Pentru președintele Academiei Române educația cinematografică, una dintre propunerile de materii opționale care se analizează acum, este una dintre ”extravaganțele acestei veri buclucașe”. Și alte discipline precum educația financiar-bancară și educația sexuală sunt nominalizate la categoria materiilor mai puțin necesare pentru elevi decât matematica, limba și literatura română sau fizica.

”Aceste noi discipline şcolare (în număr de 12-13), propuse şi enumerate aici fără epuizarea listei, odată acceptate toate – ele au toate o raţiune de a fi – ar conduce la 12-13 ore pe săptămână (dacă am socoti că o singură oră săptămânal este de ajuns) sau la 24-26 de ore pe săptămână (dacă fiecărei materii i s-ar rezerva câte două ore). În prima variantă, ar mai rămâne câteva ore săptămânal pentru materiile clasice, care ar urma şi ele să se rezume la câte o singură oră pe săptămână. În varianta a doua, cu 24-26 de ore deja ocupate, ar trebui renunţat la matematică, limba şi literatura română, limbi străine, fizică, biologie, chimie, istorie, geografie, educaţie fizică etc”, spune Pop.

Introducerea de noi materii nu este cea mai bună soluție pentru un învățământ performant, ci accesul la educație, consideră Ioan - Aurel Pop, și oferă drept exemplu educația sexuală.

”Şcoala noastră nu are nevoie acum neapărat de schimbarea numelui materiilor, de introducerea de noi discipline încheiate cu medii trimestriale (semestriale), de cruţarea memoriei elevilor, ca să le fie mintea odihnită. Dacă crede cineva că fetele minore nasc înainte de vreme sau că îşi încep viaţa sexuală prea repede sau că nu respectă igiena sau că sunt surprinse traversând strada în afara trecerilor de pietoni etc. pentru că nu învaţă la şcoală nimic despre sex, despre naşteri, despre curăţenie sau despre circulaţia pe drumurile publice, se înşală amarnic. Ele fac toate aceste lucruri fiindcă provin – în mare măsură – din familii dezorganizate, pentru că nu merg deloc la şcoală sau pentru abandonează şcoala după o clasă sau două. Adică, pentru că nu beneficiază deloc de educaţie organizată”, spune Ioan-Aurel Pop.

Legat de educația sexuală, academicianul mai precizează că acest tip de informație nu are nevoie de o materie separată, ci poate fi învățat în cadrul cursurilor de botanică, biologie sau anatomie:

”Educaţia ‘sexuală’ începea odinioară de foarte timpuriu, în familie şi în şcoală, încă de când elevul de clasa a cincea învăţa la botanică înmulţirea plantelor, a celulelor, apoi la zoologie, înmulţirea animalelor, la anatomie, înmulţirea omului; tot aici se dobândesc şi cunoştinţele elementare de igienă”.

”O mare naivitate” și ”câteodată o lipsă acută de logică” sunt termenii în care președintele Academiei Române descrie dorința de înlocuire a ”disciplinelor clasice” cu cele ”moderne”:

”A crede că disciplinele „clasice” trebuie acum abolite sau reduse drastic, pentru că ne obligă la aceasta modernitatea, societatea trepidantă în care trăim, schimbările năucitoare, reprezintă cel puțin o mare naivitate. Dar reprezintă câteodată și o lipsă acută de logică.”

×
Subiecte în articol: şcoală Academia Romana
Parteneri
Ministrul Agriculturii, prima reacție în scandalul puilor vopsiţi
x close