Antena 3 Actualitate Sănătate Alimentele care ne ţin oasele sănătoase şi ne fac mai tineri. Dr. Pleşea: "Ele cresc producţia de colagen în mod natural"

Alimentele care ne ţin oasele sănătoase şi ne fac mai tineri. Dr. Pleşea: "Ele cresc producţia de colagen în mod natural"

de Georgiana Adam    |    13 Aug 2022   •   08:30
Alimentele care ne ţin oasele sănătoase şi ne fac mai tineri. Dr. Pleşea: "Ele cresc producţia de colagen în mod natural"
Sursa foto: Pixabay | Pexels

Colagenul, substanţa care ne ajută să avem o piele mai tânără şi mai frumoasă, dar şi oase sănătoase, se găseşte în câteva alimente de bază, astfel că putem stimula producţia acestei proteine.

Medicii spun că printr-o alimentaţie bogată în nutrienţi şi variată puteam să ajutăm la protejarea colagenului deja existent, dar şi la stimularea producţiei acestei substanţe.

Colagenul este cea mai abundentă proteină din organism.

Fibrele puternice de colagen au rolul de a face oasele puternice, de a permite pielii şi tendoanelor să se întindă şi de a ajuta pielea să se refacă după o rănire.

Este o componentă majoră a oaselor, pielii, muşchilor, tendoanelor şi ligamentelor. 

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

Dr. Ruxandra Pleşea: "Dietă densă în nutrienţi şi cât mai variată, pentru stimularea colagenului"

Organismul nostru produce în mod natural colagen, însă pe măsură ce înaintăm în vârstă, cantitatea acestei substanţe scade, iar pielea îşi pierde elasticitatea, apar ridurile, iar articulaţiile încep să doară.

"Cum putem stimula producţia de colagen în mod natural? Cum putem proteja colagenul existent de la nivelul pielii? 

Dietă densă în nutrienţi şi cât mai variată

- Aminoacizi necesari pentru formarea de colagen şi elastină (prolină, lizină, glicină) din supa de oase, şorici, gelatină, pui, peşte şi crustacee, ouă, germeni de grâu, ciuperci, sparanghel, suplimente cu colagen hidrolizat

- Vitamine (vitamina C), minerale (zinc, cupru, sulf) şi micronutrienţi ce ajută la formarea colagenului şi luptă cu stresul oxidativ, din: citrice, fructe de pădure, fructe tropicale, usturoi (sulf), frunze verzi bogate în clorofilă, leguminoase bogate în proteine şi cupru, caju, roşii, ardei graşi

- Evitarea zahărului şi a alimentelor de tip inflamator (făină albă, grăsimi procesate, aditivi alimentari)

Masajul şi somnul ajută la refacerea colagenului

Masajul facial regulat

- masajul la salon, automasajul zilnic de câteva minute, procedurile dermatoestetice ce stimulează activitatea fibloblastelor.

Evitarea expunerii la soare în mod necontrolat

- folosirea cremelor cu factor de protecţie, a pălăriilor şi ochelarilor de soare

Relaxarea şi evitarea unui stil de viaţă stresant

- stresul este un factor important pentru îmbătrânire ce împiedică repararea optimă a pielii şi spoliază organismul de micronutrienţi

Somnul

- 7-9 ore pe noapte

Evitarea sistematică a duşmanilor colagenului: fumatul, consumul de alcool, deshidratarea, zahărul!", a recomandat dr. Ruxandra Pleşea, pe pagina de Facebook.

×
Subiecte în articol: colagen Ruxandra Pleşea oase

Coaliţia a ajuns la o înţelegere

 

 

Cum se vor calcula facturile la energie şi ce prevede programul Rabla pentru becuri

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp

Parteneri
x close