Antena 3 CNN Actualitate Sănătate Leguma care îţi scoate zahărul din corp şi previne constipaţia. E ieftină şi plină de fibre

Leguma care îţi scoate zahărul din corp şi previne constipaţia. E ieftină şi plină de fibre

O legumă populară, pe care o consumă toată lumea, este foarte săracă în grăsimi şi poate ajuta în regimul alimentar al diabeticilor.

Leguma care îţi scoate zahărul din corp şi previne constipaţia. E ieftină şi plină de fibre
Sursa foto: pixabay.com
de Georgiana Adam    |    14 Aug 2022   •   08:00

"Această legumă este recomandată diabeticilor, deoarece are un indice glicemic scăzut, dar şi carbohidraţi benefici, cu proteine slabe şi fibre solubile", spune dr. Daniela Stan, medic de familie.

Fasolea păstăi, căci despre ea este vorba, mai este cunoscută şi sub denumirea de "mâncător de zahăr", pentru că este foarte bogată în fibre vegetale, care împiedică absorbţia zaharurilor şi reduc secreţia de insulină. 

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

Totodată, conţinutul bogat de substanţe nutritive face din fasolea verde un produs alimentar foarte sănătos.   

Fasolea este o plantă leguminoasă agățătoare care este originară din America și este întrebuințată în bucătărie.

De la fasole se pot consuma atât păstaia tânără, cât și bobul uscat, potrivit adevarul.ro.

Ce conţine fasolea

Fasolea conţine o varietate de vitamine si minerale, inclusiv calciu, fosfor, potasiu, acid folic, magneziu şi fier. 

Calciul şi fosforul joacă un rol vital în sănătatea oaselor, iar potasiul acţionează împreună cu sodiul pentru a menţine o tensiune arterială sănătoasă.   

100 grame de păstăi verzi de fasole conțin:

- 31 kcal

- carbohidrați - 79 g

- zaharuri - 1,4 g

- fibre - 3,4 g

- grăsimi - 0,1 g

- proteine - 1,8 g

- vitamina A - 35 μg

- vitamina C - 16 mg

- calciu - 37 mg.

Deoarece are un indice glicemic foarte scăzut, diabeticii n-ar trebui să ignore acest aliment. Un studiu recent al nutriţioniştilor europeni menţionează că glucidele conţinute în fasolea boabe fac parte din categoria glucidelor "bune", care nu cresc glicemia, în comparaţie cu alimentele bogate în carbohidraţi (cum sunt fructele), care furnizează energie de scurtă durată. 

Fasolea conţine fibre solubile şi insolubile, iar despre primele dintre ele se ştie că previn constipaţia, iar cele insolubile reduc nivelul grăsimilor din sânge.   

×
Subiecte în articol: fasole diabet

Sinteza Zilei

Florin Piersic, truc pentru o memorie ageră la orice vârstă

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp

TOP articole pe Antena 3 CNN:
Parteneri
x close