Teoria care schimbă creştinismul: "Naşterea lui Iisus trebuie pusă sub semnul întrebării. Ce ASCUNDE Biblia"

de P.I.    |    24 Dec 2014   •   10:47
Teoria care schimbă creştinismul: "Naşterea lui Iisus trebuie pusă sub semnul întrebării. Ce ASCUNDE Biblia"

În Ajun de Crăciun apar pe internet tot felul de teorii ale conspiraţiei care pun sub semnul întrebării autenticitatea Naşterii Mântuitorului. Potrivit acestora există mai multe inadvertenţe în Biblie cu privire la venirea pe lume a Domnului Iisus, iar săbătoarea pe care o ţin creştinii ar avea la bază tradiţii păgâne.

Numai doi evangheliști au scris despre viața lui Iisus. Cei doi sunt Matei și Luca. Conform scrierilor lui Matei, Iisus a fost botezat la 30 de ani. În scrierile lui Luca se spune că pe vremea lui Irod, îngerul Gabriel sau Gavril i-a apărut preotului Zaharia și i-a spus că soția sa, Elisabeta, îi va naște un fiu, pe Ioan. Apoi a anunțat-o pe Maria că va naște un fiu.

Maria și Iosif au plecat spre Bethleem unde Maria va naște. Deoarece a născut în iesle, îngerul Gavril anunță niște păstori că s-a născut Mântuitorul. Păstorii pornesc spre locul unde a născut Maria, niște iesle, și le spun întâmplarea cu îngerul Gavril, care i-a anunțat.  Pornesc cu toții spre Ierusalism și după opt zile copilul este circumcis și i se spune Iisus. Botezat va fi la vârsta de 30 de ani.

Tot Luca spune că atunci când Iisus avea 12 ani, Iosif și Maria l-au pierdut pe Iisus. L-au găsit după câteva zile, într-un templu, ascultându-i pe învățători și punându-le întrebări. Evangheliștii prezintă nașterea lui Iisus în mod diferit. Luca spune că îngerul i-a apărut în vis Mariei iar Matei spune că îngerul i-a apărut în vis lui Iosif. Luca spune că Iisus s-a născut în iesle, iar Matei spune că nașterea a avut loc într-o casă.

Marcu și Ioan nu vorbesc despre locul nașterii. Doar Matei amintește despre cei trei magi de la răsărit care i-au adus daruri lui Iisus. O astfel de minune a nașterii trebuia pomenită în scrierile lor de către egipteni, perși, arabi. Ei nu au văzut nicio stea care a stat deasupra Bethleemului mai mult timp, după nașterea lui Iisus, în timpul în care magii au străbătut mai bine de 1600 de kilometri din Pesia în Iudeea.

Ciudat este că nici măcar regele Irod nu a văzut acea stea, nici când atunci a mers înaintea magilor din Ierusalim până în Bethleem. Decizia lui Irod de a ucide toți pruncii sub doi ani este relatată numai de Matei. Nici măcar cronicarii vremii nu vorbesc despre acest măcel. Cei patru evangheliști nu au aceeași poveste. De ce numai doi dintre ei povestesc despre nașterea lui Iisus, dacă a fost un lucru atât de important. Nașterea din fecioară, de genul celei descrise de Matei și Luca este un laitmotiv în toate religiile anterioare sau contemporane creștinismului.

Specialiștii spun că păstorii nu pot fi pe câmp cu oile iarna. În data de 25 decembrie, romanii serbau nașterea lui Mithra, un zeu împrumutat din Persia. Reprezentanții Bisericii tac și nu dau explicații la aceste inadvertențe. Sunt specialiști care susțin că Evangheliile au fost scrise în secolul al II-lea când Luca și Matei erau oale și ulcele. Probabil că este mai bine să credem și să nu cercetăm!

x close