Antena 3 Coronavirus Metoda care distruge coronavirusul de pe suprafeţe în doar două secunde. Descoperirea medicilor din Israel

de Laura Dinu    |    01 Dec 2021   •   14:54

Cercetătorii israelieni au făcut o descoperire importantă în lupta cu pandemia cauzată de coronavirus.

Experții de la Universitatea Ariel au descoperit că o formă specială de radiație, ce folosește unde milimetrice, poate ucide coronavirusurile și poliovirusurile de pe suprafețe în doar 2 secunde. Rezultatele pot avea implicații importante asupra modului în care se dezinfectează mediile și echipamentele într-un mod rapid și eficient.

„Laboratorul nostru se concentrează pe sursele de radiații electromagnetice”, a spus prof. Moshe Einat de la Departamentul de Inginerie Electrică și co-autor al studiului publicat recent în jurnalul Environmental Chemistry Letters. „Acest tip de radiație funcționează în regim de unde milimetrice, ceea ce înseamnă că au o lungime de undă de aproximativ trei milimetri. Comparativ, radiația de la un telefon mobil are o lungime de undă de aproximativ 30 de centimetri și cea de la un cuptor cu microunde de aproximativ 12 centimetri.”

Undele milimetrice sunt utilizate în multe scopuri

De exemplu, în domeniul medical, cercetările preliminare au arătat că acestea pot fi foarte eficiente în țintirea tumorilor și uciderea celulelor canceroase. În plus, ele pot fi folosite pentru a transfera energie și electricitate în lipsa cablurilor, precum și în procesul de fabricație al materialelor unice, cum ar fi diamantele sintetice.

”Undele milimetrice fac ca procesul să meargă mult mai repede decât în cazul tuturor celorlalte metode”, a spus Einat.

După ce a izbucnit pandemia de coronavirus, Einat și echipa sa s-au gândit să folosească radiațiile pentru a ucide virusul și au început să coopereze cu dr. Gabi Gerlitz, biolog molecular.

Dezinfectează suprafețele în doar două secunde

Din primele informații se pare că tehnologia nu poate viza, în prezent, corpul uman, însă tehnologia poate fi foarte utilă pentru încăperi, echipamente și toate formele de suprafețe care trebuie dezinfectate”, a menționat autorul studiului.

Potrivit lui Garlitz, marele avantaj oferit de undele milimetrice este faptul că a acestea pot dezinfecta o suprafață foarte rapid.

„Alte metode utilizate în prezent în acest scop, cum ar fi radiațiile UV, durează minute și uneori chiar ore întregi și, în plus, pot deveni toxice pentru oameni”, a spus el. „Cu tehnica noastră, am curățat aproape 99,9% din virus în doar două secunde.”

Radiațiile nu afectează suprafețele

Radiația este, de asemenea, foarte blândă asupra suprafețelor, nici nu le încălzește și nici nu le afectează și, prin urmare, poate fi folosită pe suprafețe delicate precum echipamentele electronice.

Oamenii de știință au încercat, de asemenea, aceeași tehnologie cu poliovirusul și au obținut rezultate similare.

„Am vrut să demonstrăm că metoda funcționează cu viruși în general”, a spus Garlitz, potrivit jpost.com.

Subiecte în articol: Israel radiatii unde milimetrice