de L.D.    |    05 Mar 2020   •   12:17
Coronavirusul - mutații genetice caracteristice HIV și EBOLA. Oamenii de știință sunt îngroziți de abilitatea acestuia pixabay.com

Cercetări efectuate recent de o echipă de la Universitatea Nankai demonstrează că noul virus COVID 19 are mutații asemănătoare HIV și Ebola. Descoperirea ar putea ajuta oamenii de știință să afle cum a apărut virusul și cum se răspândește infecția.

Potrivit cercetătorilor, noul coronavirus prezintă niște mutații asemănătoare virusului HIV, motiv pentru care capacitatea de a se conecta cu celulele umane este de până la 1.000 de ori mai mare decât a virusului SARS:

Descoperirea poate explica atât răspândirea infecției cât și proveniența și diagnosticarea acesteia, scrie South China Morning Post.

Până în acest moment, oamenii de știință erau de părere că virusul COVID 19 are o structură asemănătoare, într-un procent de 80%, cu virusul SARS. Noile cercetări vin însă să contrazică acest lucru.

Profesorul Ruan Jishou și echipa lui de la Universitatea Nankai, au observat, după studierea noului coronavirus, că acesta nu conține mutații asemănătoare virusului SARS, însă conține mutații foarte asemănătoare virusului HIV și EBOLA.

”Această descoperire sugerează că noul COVID 19 poate fi semnificativ diferit de coronavirusul SARS”, au declarat aceștia într-un document publicat pe o platformă a Academiei Chineze de Știință.

Se pare că virusul SARS intră în organism conectându-se cu o proteină receptor numită AC2, prezentă în membrana celulară. Însă această proteină nu se găsește în cantități mari la persoanele sănătoase, motiv care a contribuit parțial la limitatea focarului din 2002-2003, aproximativ 8000 de persoane fiind infectate la acel moment.

Alte virusuri extrem de contagioase, cum ar fi HIV și EBOLA, pătrund în organism conectându-se cu o enzimă numită furină, care acționează ca un activator de proteine.

Când au studiat secvenţa genomului COVID 19, cercetătorii de la Universitatea Nankai au găsit o secţiune de gene mutante care nu existau în SARS, dar erau similare cu cele găsite în HIV şi Ebola.

”Acest virus poate utiliza mecanismele de împachetare ale altor viruşi, cum ar fi HIV”, au concluzionat oamenii de știință.

Oamenii de știință și-au schimbat radical părerea despre COVID 19 de la apariția focarului pănă acum. Dacă la început se credea că noul coronavirus nu se transmite de la om la om și nu a fost considerat o amenințare majoră, virusul a infectat până în acest moment nu mai puțin de 95.000 de persoane și a ucis peste 3.200 de persoane.

Inclusiv în țara noastră au fost confirmate, până la această ora, 6 cazuri de infecție cu coronavirus.