x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

Români care dezvoltă România: Teodor Cristian Rada, Marius Mihail Puiu, Tudor Constantinescu, Luciana Păunescu

de 13 Iul 2017   •   18:03
Români care dezvoltă România: Teodor Cristian Rada, Marius Mihail Puiu, Tudor Constantinescu, Luciana Păunescu 72
Gheorghe Răcaru, director general Blue Air

Blue Air a avut în 2016 cea mai accelerată expansiune de pe piaţa locală şi de atunci continua să zboare cu motoarele turate spre noi orizonturi, crescând periodic flota, numărul de rute, baze operaţionale şi de pasageri.
Pentru 2017, compania a bugetat afaceri de 400 de milioane de euro, în creştere cu o sută de milioane faţă de anul trecut şi dublu faţă de 2015.

„Continuăm dezvoltarea atât pe rute interne, cât şi pe cele externe (…) Ne uităm la destinaţii pe care putem să creştem frecvenţele de zbor. Avioanele au zburat cu un grad de ocupare de peste 80% în medie, iar de la începutul anului până acum vânzările de bilete au depăşit proiecţiile noastre”, declara Gheorghe Răcaru,
directorul general al Blue Air, în luna martie, pentru Ziarul Financiar.

În urmă cu patru ani, după aproape zece ani de existenţă, compania traversa o zonă de turbulenţe, care a pus-o într-o situaţie destul de dificilă. Omul de afaceri Nelu Iordache era reţinut şi furnizorii de servicii şi turoperatorii puneau presiune pe transportatorul aerian.

2013 a fost anul în care Blue Air a trecut din custodia Romstrade în cea a unei firme noi, Airline Management Solutions, deţinută de patru români, dintre care doi foşti angajaţi. ”A fost o decizie care a trebuit luată foarte repede, în mai puțin de 24 de ore”, explică acel moment Marius Puiu, unul dintre acţionari.

Tranzacţia estimată la 30 de milioane de euro includea o parte de active necorporale, dintre care valoarea cea mai importantă o avea brandul, și atașat la acestea, un pachet important de datorii printre care chiriile la avioane, salariile restante ale angajaților, obligațiile de transport aferente pasagerilor care achiziționaseră bilete în avans și multe, foarte multe altele.

Astfel am plecat la drum cu o datorie neta de peste 20 milioane de euro, dar eram siguri că gestionând după principii sănătoase vom începe să scriem istorie. Compania avea în acel an numai cinci aeronave, toate inchiriate in regim de leasing operational. Consolidarea în prima fază după preluare, încrederea publicului în brand şi investiţiile care au urmat au relansat transportatorul aerian. Nimic nu mai poate fi atât de dificil ca în acele vremuri, declarau ulterior reprezentanţii transportatorului.

Liderul pieței

Blue Air este acum cea mai mare companie aeriană românească, cu 28 de aeronave şi peste cinci milioane de pasageri transportaţi până la finalul anului, potrivit estimărilor, de la 3,59 milioane anul trecut.

Mai multe, în revista Români care dezvoltă România, disponibilă de joi, 1 iunie, la chioșcurile de presă din toată țara.

sati