Antena 3 Economic Conținut plătit Cum să păstrezi bunele relații cu partenerii de afaceri: Regula de 3 simplă

Cum să păstrezi bunele relații cu partenerii de afaceri: Regula de 3 simplă

de Georgiana Adam    |    06 Oct 2021   •   15:49
Cum să păstrezi bunele relații cu partenerii de afaceri: Regula de 3 simplă
Sursa foto: Pixabay.com

Dacă ești antreprenor și deții o afacere mai mică sau mai mare, știi cât de important este ca partenerii tăi de afaceri, la fel și clienții, să fie mulțumiți. Bunele relații sunt fundamentul continuării colaborărilor comerciale profitabile și al fidelizării clienților. Află ce să faci și ce să nu faci, pentru ca viitorul afacerii tale să arate bine!

3 reguli de aur în relațiile de business:

1. Respectă întotdeauna termenii contractuali

Este foarte important ca produsele pe care le livrezi sau serviciile pe care le furnizezi să fie conforme cu contractele încheiate. În cazul în care tu sau partenerii de afaceri doriți să faceți modificări, în urma discutării și agreării acestora de comun acord, întocmiți acte adiționale la contract. Astfel, veți evita potențialele situații nedorite în viitor.

De asemenea, ai grijă să nu întârzii cu livrările sau cu plățile. Acesta este un semn de seriozitate, prin care vei arăta că ești un partener stabil, bine organizat și de încredere.

În cazul în care întâmpini dificultăți cu privire la cele de mai sus, informează în timp util compania către care ai de livrat sau de plătit, astfel încât să preîntâmpini eventualele situații neplăcute pentru ambele părți.

2. Rezervă-ți timp pentru comunicări constante

Indiferent că ești tu, deținătorul afacerii, cel care se ocupă de comunicare sau că ai un angajat care se ocupă de relația cu partenerii de afaceri și/sau de relațiile cu clienții, este important să păstrezi legătura cu aceștia.

Poți face acest lucru telefonic sau via e-mail – evaluarea constantă a colaborării este absolut necesară. De asemenea, este recomandat să transmiți informări de fiecare dată când derulezi diferite campanii (de reduceri sau de altă natură) – colaboratorii tăi ar trebui să fie primii care află despre acestea, înaintea publicului larg.

Informează-te despre aniversările importante din viața personală sau profesională a partenerilor și clienților: aniversarea unei vârste, împlinirea unor ani de la înființarea firmei, sărbătorile religioase importante – Paște, Crăciun, onomastică etc. Fă un gest frumos față de partenerii pe care îi apreciezi și pe care ți-ai dori să îi păstrezi pe termen lung. De exemplu, pentru perioada sărbătorilor de iarnă, poți alege din varietatea de coșuri cadou de Crăciun de pe boutiquecadeaux.ro; poți proceda astfel și cu celelalte ocazii. Arată că îți pasă: la urma urmei, orice business este condus de către o persoană (sau mai multe), care vor aprecia întotdeauna faptul că te-ai gândit să faci o bucurie.

3. Acordă importanță solicitărilor, sugestiilor și reclamațiilor

Adoptă o atitudine proactivă, orientată către rezolvarea problemelor, și nu către amplificarea lor. Păstrează-ți calmul în situațiile dificile și tratează provocările cu răbdare, chiar dacă uneori îți vine greu. Este suficient să îți pierzi și o singură dată controlul și să folosești cuvinte inadecvate sau să ai reacții necontrolate, pentru ca o relație să se deterioreze sau chiar să se încheie.

Așadar, comportă-te civilizat și orientează-te către dialog, eventual negociere, astfel încât tensiunile să fie dezamorsate, și nu alimentate.

Așadar, se poate spune că atitudinea pozitivă și comportamentul civilizat fac toți banii. Acordă atenție acestor detalii, iar rezultatele grijii și atențiilor tale nu vor întârzia să apară!

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close