Antena 3 Economic Conținut plătit Istoria brand-ului Ray-Ban

Istoria brand-ului Ray-Ban

de Georgiana Adam    |    03 Iun 2021   •   11:46
Istoria brand-ului Ray-Ban

Ochelarii produși de Ray-Ban se numără printre cei mai populari datorită istoricului și calității acestora. Dacă în prezent ochelarii de soare sau de vedere sunt un accesoriu chic pentru orice ținută, în trecut brand-ul Ray-Ban era destinat de fapt piloților de avion.

Marca Ray-Ban a fost purtată și de actori celebri de la Hollywood, de personalități precum Madonna sau Michael Jackson. 

Brand-ul Ray-Ban a apărut în 1936

În anul 1936 compania americană Bausch & Lomb a creat brand-ul Ray-Ban, producător de ochelari de soare și de vedere, marcă ce continuă să fie și astăzi foarte populară și cu vânzări semnificative, aflându-se în topul clasamentului din acest punct de vedere.

În prezent, pentru a beneficia de calitatea ochelarilor Ray-Ban, cumpără Ray-Ban doar de la un reseller autorizat care îți poate garanta că plătești pentru un produs original. 

Ochelarii marca Ray-Ban au apărut pentru a ajuta piloții de avion din armata americană să aibă vizibilitate mai mare în timpul zborului. Ceața și nuanțele foarte intense ale cerului obstrucționau vederea piloților și de multe ori ei erau puși în dificultate din această cauză, așa că a fost nevoie de o soluție. 

Astăzi, ochelarii Aviator reprezintă accesorii care completează cu succes ținute casual, sport sau elegante, indiferent de contextul în care acestea sunt purtate. Numele Aviator a fost inspirat tocmai de utilitatea inițială a acestui model, aceea de a oferi confort piloților de avion.

Cele mai populare modele de ochelari Ray-Ban sunt Wayfarer și Aviator

Primele modele de ochelari Ray-Ban au fost create în scop practic, dar odată cu trecerea timpului, ochelarii Ray-Ban au devenit accesoriu de fashion, iar ideile inițiale au fost păstrate și reinterpretate în noile designuri.

Cei mai vânduți și apreciați ochelari Ray-Ban sunt și în prezent Wayfarer și Aviator, iar pe locul trei în acest top este Clubmaster. 

Ochelarii Ray-Ban au fost purtați de generali în război și de actori de la Hollywood

Renumele brand-ului Ray-Ban a fost câștigat de-a lungul zecilor de ani de experiență și datorită capacității mărcii de a se adapta la tendințe.

Primii ochelari Ray-Ban au fost creați în anul 1937 și au primit numele Anti-Glare datorită protecției pe care care aceștia o ofereau împotriva razelor soarelui. 

Faima Ray-Ban a crescut pe parcurs, însă popularitatea ridicată la nivel internațional a venit odată cu cel de-al Doilea Război Mondial. Există o fotografie celebră cu cel mai tânăr general american, Douglas MacArthur, care apare pe o plajă din Filipine purtând ochelari de soare Ray-Ban.

Mai târziu, Marilyn Monroe, Bob Dylan sau Andy Warhol apar în public cu ochelari Ray-Ban, iar notorietatea brandului crește constant, însă nu pentru mult timp - deoarece marca este umbrită de produse mai îndrăznețe precum cele create de Dior. 

Salvarea brand-ului Ray-Ban vine de la Hollywood

Vânzările Ray-Ban au scăzut semnificativ în anii 1970-1980, însă salvarea a venit de la Hollywood. Un contract încheiat pe o perioadă de 5 ani prin care Ray-Ban devine marca purtată în zeci de filme, de către actori precum Tom Cruise, ajută brand-ul să nu falimenteze și să rămână prezent pe piață.

După o revenire spectaculoasă, Ray-Ban cunoaște o nouă perioadă dificilă, odată cu anii 1990, atunci când modelele Ray-Ban nu se mai aliniau cu moda vremurilor. 

Compania Bausch & Lomb, deținătoare a mărcii Ray-Ban,  este cumpărată în 1999 de către italienii de la Luxottica Group. Soluția pe care au găsit-o noii reprezentanți Ray-Ban a apărut după o lungă perioadă de analiză.

Abia în anul 2007 Ray-Ban a reînvățat ce înseamnă succesul și s-a reinventat printr-o întoarcere ingenioasă în timp. La 70 de ani de la prima apariție pe piață, Ray-Ban a reluat producerea modelelor consacrate, precum Wayfarer, ajustând designul în funcție de cerințele actuale de pe piața modei. 

Succesul răsunător din prezent al brand-ului Ray-Ban este de necontestat, această marcă fiind una dintre cele mai populare pe piața ochelarilor de soare. Conceptul original Ray-Ban a fost recreat și readus în atenția publicului, ochelarii devenind accesorii foarte chic, potriviți pentru orice outfit.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close