Antena 3 CNN Economic Conținut plătit Sfaturi utile pentru organizarea unui departament de resurse umane

Sfaturi utile pentru organizarea unui departament de resurse umane

Resursele umane reprezintă departamentul cheie dintr-o companie, atunci când vine vorba despre recrutarea oamenilor și a căror activitate asigură succesul pe termen lung al organizației.

Sfaturi utile pentru organizarea unui departament de resurse umane
Sursa foto: Pexles.com
de Georgiana Adam    |    28 Oct 2021   •   11:08

Dacă firma are o strategie robustă de recrutare, angajare și retenție a resursei umane, atunci și departamentul de HR va fi bine organizat și de sine stătător.

Acesta este însărcinat cu mai multe responsabilități interconectate, care merg atât pe linia de asigurare a sănătății în muncă, cât și de evaluare a salariaților.

Totodată, el trebuie să stabilească o comunicare fluentă între management și subordonați și să identifice nevoile acestora, astfel încât compania să fie competitivă pe piața muncii. Iată câteva sfaturi bune legate modul în care ar trebui organizat departamentul de resurse umane pentru a îndeplini toate condițiile de mai sus.

  1. Integrarea logistică a departamentului de HR în spațiul digital

În ultimii ani se urmărește tot mai mult digitalizarea activității de resurse umane. Introducerea unor programe specializate care să integreze munca de HR este tot mai dezirabilă. Un soft dedicat acestui scop implică gestionarea structurii organizatorice a salariilor, a dosarului electronic personal al fiecărui angajat, fluxuri automatizate de comunicare, soft ce ușurează procesul de angajare și de retenție a salariaților. De altfel, îi poți afla caracteristicile de aici.

  1. Existența fizică a dosarelor angajaților

Deși ne dorim cât mai mult integrarea electronică a tuturor procedurilor de HR, în România este necesară și o evidență în format fizic a documentelor legate de salariați. Mai mult, este obligatorie prin lege arhivarea și păstrarea acestora timp de 50 ani. De aceea, pentru a fi cât mai organizat și la curent cu toate condițiile de arhivare, este esențial ca fiecare angajat să aibă un dosar personal care să conțină o serie de documente precum: contractul individual de muncă, fișa de post, fișa de medicină a muncii, copii după actele personale, declarația pe propria răspundere, cereri de concedii, adeverințe și multe altele. Dosarul trebuie să fie mereu actualizat cu toate schimbările din dosarul electronic.

  1. Departamentul de resurse umane este mereu informat de noutățile care apar în legislația muncii

Piața muncii este într-o continuă schimbare. Oamenii au nevoi și aspirații noi, ce se schimbă odată cu evoluția societății. Prin urmare, și cadrul legislativ ce vizează forța de muncă se schimbă la o anumită perioadă de timp. Se introduc măriri ale salariului minim pe economie, schimbări legate de pensie și multe altele. Departamentul de resurse umane trebuie să cunoască aceste schimbări legislative în timp real pentru a le notifica și a le aplica în interiorul organizației.

  1. Structura departamentului de HR adaptată pe numărul de angajați

Dacă în interiorul instituțiilor de dimensiuni mici se creează o atmosferă prietenoasă, pe măsură ce numărul angajaților crește, sentimentul de incluziune poate să dispară. Și aici intervine rolul departamentului de resurse umane, de a pune în aplicare strategii de creștere a satisfacției salariatului și de retenție a acestuia. Dacă ne referim la entități cu peste 50 de angajați, există necesitatea de a exista joburi în resurse umane cu normă întreagă. Și conform unui studiu SHRM, este nevoie de un număr de 3,4 persoane HR la 100 de salariați

×
Parteneri
Situaţie critică în Slănic Prahova: o stradă s-a surpat! ISU intervine
x close