De Ziua Internaţională a Astronomiei, bucureştenii au putut studia astrele în parcurile din Capitală (FOTO)

11 Mai 2008   •   20:52
De Ziua Internaţională a Astronomiei, bucureştenii au putut studia astrele în parcurile din Capitală <font color=red>(FOTO)</font>

Bucureştenii cares-au plimbat duminică prin parcurile din capitală au avut posibilitatea de aadmira astrele cu ajutorul unor telescoape care au fost montate în Grădina Cişmigiu,parcul Herăstrău şi parcul Tineretului, în cadrul manifestărilor prilejuite deZiua Internaţională a Astronomiei.

VEDEŢI AICI IMAGINI DE LA ZIUA INTERNAŢIONALĂ A ASTRONOMIEI

Membriiasociaţiilor de astronomie din Bucureşti, tineri pasionaţi de această ştiinţă,au fost cei care i-au îndrumat pe curioşi şi au răspuns la întrebărileoamenilor legate de astre şi de studierea lor. Oamenii au stat la rând pentru aputea arunca o privire prin lunetă, observând astfel luna şi soarele, în timpulzilei, pentru ca după căderea întunericului să poată observa şi planetele vizibile din acelloc.

Tineriireprezentanţi ai Societăţii Astronomice Române de Meteori (S.A.R.M.), aiAstroclubului Bucureşti(A.B.) şi ai Asociaţiei Astronomice Urania(A.A.U.) s-au ocupat de organizarea acestui eveniment,punând la dispoziţia celor interesaţi propriile instrumente. Cele mai multesunt construite chiar de către aceştia, pe baza cunoştiinţelor acumulate înanii de studiu al astronoimiei.

?În Româniasingurul loc în care poţi studia astronomia împreună cu nişte oameni care aupregătirea necesară este în aceste asociaţii? a declarat Cătalin Alexandru Păduraru, studentla Facultatea de Fizică şi membru al S.A.R.M. Pasionat de astronomie de mai bine de şaseani, el construieşte instrumentele cu care studiază apoi cerul, spunând că laora actuală în Bucureşti sunt numai două locuri de unde pot fi achiziţionate telescoape.?Prefer să folosesc un telescop construit de mine, pentru că atunci ştiu că nuexistă compromisuri, decât cele pe care sunt eu dispus să le fac. Cu instrumenteledin comerţ nu este acelaţi lucru? a mai adăugat acesta.

S.A.R.M.promovează astronomia şi educaţia prin astronomie în România şi colaborează cuinstituţii din peste 40 de ţări (IMO, NASA, ONU, European SouthernObseravtory). Mambrii filialei S.A.R.M. se întâlnesc în fiecare vineri seara laora 19.30, la Observatorul Astronomic ?Amiral Vasile Urseanu? .

AstroclubulBucureşti este primul club de astronomie înfiinţat în capitală în urmă cu peste40 de ani şi se adresează tuturor pasionaţilor de astronomie, organizândcursuri în incinta Obseravorului Astronomic. Întâlnirile clubului au loc înficare marţi de la ora 20.00.

AsociaţiaAstronomică Urania promovează educaţia prin astronomie în rândul tinerilor,beneficiind de un sediu şi aparatură moderne, în incinta Palatului Naţional alCopiilor.

Magda Bucur,Antena3.ro