Descoperire de ultimă oră: ce ţi se întâmplă dacă mănânci porumb fiert zilnic sau popcorn

de Redacția    |    14 Iul 2020   •   22:50
Descoperire de ultimă oră: ce ţi se întâmplă dacă mănânci porumb fiert zilnic sau popcorn Pixabay.com

Porumbul, cultivat în nenumărate soiuri la nivel mondial, are beneficii uriașe pentru organism. Porumbul fiert este consumat adesea de români, dar puțini știu că este bogat în fibre și multe vitamine, minerale și antioxidanți.

Poate nu știați, dar porumbul vine într-o varietate de alte culori, cum ar fi roșu, portocaliu, violet, albastru, alb și negru.

Informații nutriționale pentru 100 grame de porumb galben fiert:

Calorii: 96
Apă: 73%
Proteine: 3,4 grame
Zahăr: 4,5 grame
Fibră: 2,4 grame
Grăsime: 1,5 grame

Ca toate boabele de cereale, porumbul este compus în principal din carbohidrați. Amidonul este principalul său carbohidrat, cuprinzând 28–80% din greutatea sa uscată. De asemenea, porumbul furnizează cantități mici de zahăr (1–3%), transmite healthline.com.

Porumbul dulce sau este o varietate specială, cu conținut scăzut de amidon, cu un conținut mai mare de zahăr. În ciuda zahărului din porumbul dulce, acesta nu este un aliment cu un nivel ridicat de glicemie.

Adevărul despre popcorn. Cât este de sănătos

O pungă medie (112 grame) de floricele are aproximativ 16 grame de fibre. Aceasta reprezintă 42% și, respectiv, 64% din valoarea zilnică recomandată pentru bărbați și femei. Fibrele predominante în porumb sunt cele insolubile, cum ar fi hemiceluloza, celuloza și lignina. În funcție de soi, conținutul de proteine ​​variază între 10-15%.

Uleiul de porumb

Conținutul de grăsimi din porumb variază între 5-6%, ceea ce îl face un aliment cu conținut scăzut de grăsimi. Cu toate acestea, germenul de porumb este bogat în grăsimi și este folosit pentru fabricarea uleiului de porumb, care este un produs obișnuit de gătit. Uleiul rafinat de porumb este compus în principal din acid linoleic, un acid gras polinesaturat, în timp ce grăsimile monoinsaturate și saturate alcătuiesc restul.

Porumbul are numeroase vitamine

Conține cantități semnificative de vitamina E, Q10 și fitosteroli. Are numeroase vitamine și minerale. În general, floricelele sunt bogate în minerale, în timp ce porumbul dulce este mai bogat în multe vitamine.

Floricele de porumb

Această gustare populară are mai multe vitamine și minerale, inclusiv mangan, un oligoelement esențial. Manganul apare în cantități mari în cereale integrale, leguminoase, fructe și legume. 

Fosfor. Găsit în cantități decente atât în ​​floricele cât și în porumbul dulce, fosforul este un mineral care joacă un rol important în creșterea și întreținerea țesuturilor corpului.

Magneziu. Nivelurile slabe ale acestui mineral important îți pot crește riscul de boli cronice, cum ar fi bolile de inimă.

Zinc. Acest oligoelement are multe funcții esențiale în corpul tău.

Cupru. Un oligoelement antioxidant, cuprul este în general scăzut în dieta occidentală. Aportul inadecvat poate avea efecte adverse asupra sănătății inimii.

Porumbul dulce e diferit

Porumbul dulce are o serie de vitamine, inclusiv acid pantotenic. Numit și vitamina B5, acest acid se găsește într-o oarecare măsură în aproape toate alimentele. 

Vitamina B9, sau acid folic, este un nutrient esențial, important mai ales în timpul sarcinii.

Porumbul fiert detoxifică organismul

Porumbul fiert este un bun detoxifiant. Medicii spun că, prin consumul de porumb fiert, prevenim cancerul la plămâni, datorită substanţei numită beta-cryptoxanthin. Vitamina E din porumb ajută celulele să se reînnoiască.

Parteneri
x close