Antena 3 CNN Life Pericolul la care te expui când bei apă cu lămâie. E un cocktail de microbi. Cum explică cercetătorii

E la modă să bei apă plată cu lămâie, paharul arată mult mai bine cu felia de citrice pe buza lui şi, în plus, se zice şi că ar ajuta la slăbit. În realitate, un studiu realizat de oamenii de ştiinţă arată că ne expunem unui risc mare atunci când comandăm la restaurant astfel de cocktailuri.

Sursa foto: Pixabay
de Denisa Nedelcu    |    04 Iul 2020   •   11:04

Pentru a obţine rezultate cât mai concludente, specialiştii au luat probe din peste 20 de restaurante, iar concluzia la care au ajuns nu a fost deloc îmbucurătoare. După ce analizate mostrele de pe feliile de citrice, cercetătorii au descoperit 25 de specii diferite de microbi, cu potenţialul de a provoca infecţii în corp.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, aproape trei sferturi din feliile de lămâie găsite în restaurante şi care urmau să ajungă în paharele noastre sunt contaminate cu bacterii, unele prezentând urme de E.Coli sau candida, potrivit Huffington Post.

Cum ajung microbii pe feliile de lămâie

Deşi originea bacteriilor nu a fost determinată de cercetători, aceştia speculează că feliile de lămâie au fost contaminate fie de angajaţi, fie de carnea crudă.

Philip Tierno, profesor de microbiologie şi patologie la Centrul Medical NYU Langone, care a făcut mai multe studii de acest fel, a arătat că jumătate dintre lămâi erau contaminate cu materii fecale. "Angajaţii nu folosesc mănuşi şi nu spală fructele, în cel mai bun caz le clătesc", spune Tierno.

Unde greşesc bucătarii din restaurante

"Majoritatea sunt contaminate din cauza faptului că cei care le taie, fie că sunt barmani sau bucătari, fac şi alte activităţi, spre exemplu, iau banii clienţilor sau spală pahare", a precizat el. În consecinţă, medicii recomandă prudenţă la consumul lămâilor la restaurante.

În ce priveşte faptul că apa plată cu lâmâie ne-ar ajuta să pierdem kilogramele în plus, medicii de la noi spun că acesta este un mit, însă consumul apei plate în această perioadă este foarte benefic.

Subiecte în articol: lamaie microbi Philip Tierno