x close

Ai colesterolul mărit? Iată ce alimente trebuie să mănânci

01 Apr 2019   •   11:00
Ai colesterolul mărit? Iată ce alimente trebuie să mănânci  Foto: Pixabay.com

La nivel mondial foarte multi tineri se confrunta cu un colesterol marit (peste 200 mg la decilitrul de sange). Daca faci parte din aceasta categorie, cu un colesterol marit – 240 mg atunci trebuie sa fii constient de faptul ca exista un risc ridicat de a te confrunta cu ddiverse probleme la inima, atac cerebral sau atac de cord.

Pe langa eliminarea fumatului si practicarea unui sport, o dieta sanatoase poate fi un real ajutor cand este vorba de reducerea nivelului colesterolului marit.

Iata 9 alimente pe care ar trebui sa le mananci daca ai colesterol marit.

1. Oua

Multa vreme oul a fost pe lista alimentelor interzise in cazul persoanelor cu probleme ale inimii. In functie de marimea oului, galbenusul contine 185 miligrame de colesterol. Insa nu grasimea din galbenus este adevarata problema, ci nivelul ridicat al acidului arahidonic care poate creste inflamatia peretilor arteriali.

Iar pentru a beneficia de elementele nutritionale ale oului, precum vitaminele B12 si D, fara ca sanatatea sistemului vascular sa fie afectata, nutritionistii recomanda limitatea consumului la un ou zilnic daca te confrunti cu probleme la inima sau diabet.

2. Ulei de masline, pentru colesterol marit

Colesterolul este grasimea produsa de ficat, dar si cea continuta in diferite alimente. Evitarea produselor grase pare o buna idee, insa nu uita ca nu toate grasimile si sursele sunt egale din punct de vedere nutritional. Spre execumplu, untul poate creste nivelul colesterolui, insa nu acelasi lucru il face uleiul de masline. Tocmai de aceea, specialistii recomanda inlocuirea untului din alimentatie cu uleiul de masline.

3. Nuci, alune, nuci braziliene

O dieta bogata in nuci si alune poate scadea nivelul colesterolului si al trigliceridelor si imbunatatii raportul dintre LDL, colesterolul rau, si HDL, colesterolul bun. Nucile si alunele sunt sarace in grasimi saturate si omega 6, insa bogate in polifenoli. Iar aceasta este combinatia castigatoarea pentru reducerea inflamatiei.

Citeste continuarea pe SFATULPARINTILOR. RO.
 

Citeşte mai multe despre:

alimente
Parterneri
Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept
sati