DIETA disociată. Când funcționează și când nu pentru organism?

28 Dec 2019   •   20:44
DIETA disociată. Când funcționează și când nu pentru organism? Foto: Pixabay.com

DIETA. Pentru că trăim într-o societate care nu duce lipsă de mâncare, am ajuns să ne confruntăm cu o problemă nemaiîntâlnită în trecut: un exces de consum de alimente care depășește orice limită.

DIETA. Mâncarea nu numai că este ieftină și oferită peste tot, dar ea a devenit și extrem de concentrată caloric. Ceea ce, desigur, nu s-ar întâmpla niciodată, dacă ar fi vorba de produse naturale, neprocesate, bogate în fibre.

DIETA. Ca o reacție la aceste probleme, au fost puse la punct diferite programe „de slăbit”. Toate aceste diete au la bază până la urmă un deficit caloric, deci aduc mai puține calorii decât se consumă, ceea ce are drept rezultat scăderea în greutate. Una dintre dietele populare în ultimele decenii a fost (și rămâne) dieta disociată. Multe vedete autohtone sau din străinătate, ca și mulți oameni obișnuiți jură că au aplicat-o și că rezultatele obținute au fost excelente.

DIETA. După cum le spune și numele, multe astfel de regimuri au la bază o clasificare mai degrabă ciudată a alimentelor în categorii de tipul: proteinelor (proteinele sunt nutrienți, nu alimente, dar aceasta nu e singura problemă a dietei disociate), amidonului, carbohidraților (și amidonul este un carbohidrat), vitaminelor. Niciuna din aceste categorii nu există în forma respectivă în nutriție, dar probabil că numele au fost alese în așa fel încât cel care urmează dieta să știe mai ușor ce reguli trebuie aplicate și ce alimente, consumate, scrie slabsaugras.ro.

Parteneri
x close