x close

DIETA fără zahăr. Ce se întâmplă în organism dacă renunți cel puțin zece zile la acest ingredient

06 Feb 2019   •   18:02
DIETA fără zahăr. Ce se întâmplă în organism dacă renunți cel puțin zece zile la acest ingredient   Foto: Pixabay.com

DIETA. In medie, un adult mananca mult mai mult zahar decat ar fi necesar, asa ca reducerea aportului de zahar este o idee foarte buna pentru majoritatea oamenilor, nu doar pentru cei care sufera de diabet zaharat.

DIETA. Unii oameni merg si mai departe cu aceasta idee si renunta complet la zahar, eliminandu-l din dieta. Consumul excesiv de zahar este legat de numeroase afectiuni, cum ar fi:

- obezitatea si sindromul metabolic;

- bolile de inima;

- diabetul de tip 2;

- hipertensiunea arteriala si colesterolul marit;

- inflamatia cronica;

- boala ficatului gras non-alcoolic;

- placa bacteriana dentara si cariile.

Reducand cantitatea de zahar din dieta ta te poate ajuta sa reduci riscurile de a suferi de aceste afectiuni. Inlocuind alimentele ce contin zahar cu unele sanatoase, acest lucru te va ajuta sa obtii toate vitaminele si mineralele esentiale de care ai nevoie. De asemenea, o dieta fara zahar te-ar putea ajuta sa slabesti.

Recomandari in "dieta fara zahar" sau masurile care te ajuta sa renunti la zahar:

1. Incepe cu pasi mici

Un lucru important atunci cand iti schimbi dieta este sa faci lucrurile treptat, asa ca si dieta fara zahar trebuie sa fie un proces lent. Pentru inceput, elimina cele mai evidente surse de zahar. Alimentele de patiserie si dulciurile, cum ar fi torturile, prajiturile, briosele si negresele, pot fi cu usurinta evitate. Eliminand bauturile indulcite cu zahar iti va da un punct excelent de plecare. Incearca sa reduci cantitatea de zahar si de frisca pe care o pui in cafea sau ceai, treptat, pana cand omiti complet aceste ingrediente.

2. Citeste etichetele

Potrivit medicalnewstoday.com, zaharul are multe nume si se afla in multe siropuri si concentrate diferite. Exista cel putin 61 de nume diferite pentru zahar, care sunt folosite pe etichetele alimentelor. Cele mai intalnite nume sunt: zahar brun, sirop de porumb, sirop de porumb bogat in fructoza, zahar de sfecla, zahar de cocos, sirop de artar, sirop de agave, sirop de orez, concentrat de suc de mere sau suc de struguri, miere, zahar demerara, zahar turbinado etc.

Trebuie sa stii ca orice cuvand care se termina cu sufixul "oză" este, de asemenea, un tip de zahar. Exemple: sucroza, glucoza, dextroza, fructoza, lactoza.

Zaharurile se ascund in multe alimente diferite la supermarket, asa ca este esential sa citesti eticheta daca vrei sa urmezi dieta fara zahar.

3. Evita carbohidratii simpli

Multe diete care exclud zaharul recomanda oamenilor sa evite carbohidratii simpli. Acestia sunt faina alba, pastele albe si orezul alb. Carbohidratii din aceste alimente pot fi descompusi rapid si transformati in zahar in corpul tau, lucru care poate face ca glicemia sa atinga nivele foarte mari, brusc.

Mai multe pe dozadesanatate.ro

Citeşte mai multe despre:

dieta organism
Parterneri
Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept
sati