×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

DIETA norvegiană. Cel mai sănătos regim alimentar care te ajută să slăbești în timp record

15 Iul 2019   •   10:51
DIETA norvegiană. Cel mai sănătos regim alimentar care te ajută să slăbești în timp record  132
Foto: Pixabay.com

DIETA. Dietă norvegiană, cunoscută și ca dieta nordică, este una dintre cele mai sănătoase din lume, bazându-se pe cereale integrale (pline de fibre, vitamine, minerale și antioxidanți), fructe de pădure (care conțin vitamina A, C și E, fier și potasiu) rădăcinoase, oleaginoase și pește sau fructe de mare. Dieta nordică este derivată din piramida alimentară a Țărilor Baltice.

DIETA. Dieta norvegiană este foarte similiară cu cea mediteraneană, marea diferență între cele două fiind tipul de ulei preferat: în cea nordică e folosit cel de canola, iar în cea mediteraneană de măsline. Uleiul de canola este sărac în grăsimi saturate și conține omega 3.

DIETA. Norvegienii consumă frecvent pește gras, bogat în omega 3 – un acid care asigură buna funcționare a inimii și menține la un nivel normal trigliceridele. Așa că somonul, sardinele, tonul albacora, heringul și macroul se regăsesc adesea pe mesele norvegienilor.

DIETA. Pe lângă cereale integrale, fructe de pădure și legume, un rol major în dieta norvegiană îl au păstăile și leguminoasele, ca sursă majoră de carbohidrați complecși, fibre și proteine. Acestea pot înlocui cu succes carnea la unele mese, fiind bogate în nutrienți ca riboflavină, B 6, calciu, zinc și fier.

DIETA. Tuberculii și rădăcinoasele, deși pot fi bogate în calorii, sunt o bună sursă de fibre și sunt incluse în dieta nordică. Oleaginoasele, sursa de carbohidrați complecși și fibre, sunt bogate în zinc, cupru, potasiu, vitamina E, niacină, antioxidanți și grăsimi mono și poli saturate, scrie life.ro.


sati