Antena 3 CNN Life Știinţă Tainele Universului, ascunse într-un secret care a ieşit la iveală din greşeală. Miliarde de ani nimeni nu a ştiut de el

Sursa foto: foto: livescience.com
29 Mar 2012   •   11:02

Astronomii au descoperit un sistem planetar format acum aproape 13 miliarde de ani, sugerând că Universul a adăpostit planete mult mai timpuriu decât de ştia.

Sistemul constă într-o stea numită HIP 11952 şi 2 planete "extraterestre" asemănătoare lui Jupiter. Acesta se află la 375 de ani lumină de Pământ, în constelaţia Cetus. Planetele sunt cele mai vechi găsite până acum, în comparaţie cu Pământul şi alte planete găsite acum 4,5 miliarde de ani.

HIP 11952 este o stea foarte săracă în metale. Acest lucru se datorează faptului că steaua este atât de veche.

HP 11952b  este de 3 ori mai mare ca Jupiter şi completează un tur în jurul stelei sale în 290 de zile. HIP 11952c are aproximativ trei sferturi din masa lui Jupiter şi are o perioadă orbitală de doar şapte zile.

Echipa a descoperit planetele după ce a observat o uşoară clătinare a HIP 11952 din cauza remorcherelor lor gravitaţionale, care au mişcat puţin poziţia stelei.

Subiecte în articol: Univers