Antena 3 CNN Actualitate Imagini cu primul tunel de autostradă în stâncă, săpat de austrieci în România | "Se lucrează în trei schimburi, 24 de ore din 24"

Imagini cu primul tunel de autostradă în stâncă, săpat de austrieci în România | "Se lucrează în trei schimburi, 24 de ore din 24"

Au apărut primele imagini cu cel mai complicat șantier de autostradă aflat în desfășurare în România. Este vorba despre lucrările realizate de firma austriacă Porr Construct în interiorul dealului Momaia pentru Secțiunea 4 (Țigveni - Curtea de Argeș) a tronsonului din autostrada A1 construit între Pitești și Sibiu.

Imagini cu primul tunel de autostradă în stâncă, săpat de austrieci în România | "Se lucrează în trei schimburi, 24 de ore din 24"
Sursa foto: Facebook/ CNAIR
de Redacția Antena 3 CNN    |    10 Ian 2024   •   18:30

Secțiunea construită de Porr are o lungime totală de 9,86 de kilometri, pe traseul căreia va fi dat în trafic și tunelul montan cu o lungime de 1,3 kilometri. Este primul tunel de autostradă săpat în stâncă în România, cu o tehnologie folosită în premieră - metoda austriacă NATM (New Austrian Tunneling Method).

Metoda NATM presupune injecția de ciment pentru stabilizarea părții superioare simultan cu procedura de excavare a stâncii, detonarea, montarea armăturii și căptușirea tunelului.

"Este format din două galerii, construite în paralel, una pentru fiecare sens de mers. În momentul de față a fost depășit punctul critic al lucrării, adică partea de început a tunelului.

Acum au început să intre în zona de piatră și material tare și o să aibă un avans foarte mare pentru că se lucrează mult mai ușor", spune Cristian Tudor, purtător de cuvânt al Direcției Regionale Drumuri și Poduri Craiova.

Citește și: Un bărbat din Olt și-a ucis concubina cu securea, pentru că băuse mai mult decât el

Oficialul CNAIR spune că, până acum, austriecii au săpat 142 de metri pe sensul Sibiu-Pitești și 80 de metri în portalul din direcția opusă.

Se lucrează în trei schimburi, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte

Lucrările au început în luna august-septembrie 2023, iar stadiul lucrărilor era estimat la 15,36%, pe 28 decembrie 2023. Conform graficului, șantierul trebuie finalizat în decembrie 2026.

Secțiunea 4 Curtea de Argeș-Tigveni cuprinde 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Autostrada Sibiu – Pitești, împărțită în 5 secțiuni, va avea o lungime de 122 de kilometri. Lucrările la secțiunile 2 și 3 nu au început încă, dar termenul înaintat de autorități pentru finalizarea întregului traseu este anul 2028.

 

 

 

×
Subiecte în articol: CNAIR autostrada tunel
Parteneri
Afacerea de succes cu care un italian a dat lovitura în Buzău
x close