Antena 3 CNN Life Știinţă PRIMII COPII MODIFICAŢI GENETIC. Experimentul a provocat un scandal etic la nivel mondial

Sursa foto: Foto: sciencephoto.com
29 Iun 2012   •   14:50
Primii copii modificaţi genetic au fost creaţi într-un laborator din Statele Unite. Informaţia a provocat un scandal pe teme etice la nivel mondial, relatează Daily Mail.

Cei 30 de copii s-au născut ca urmare a unor serii de experimente. Până în prezent, doi copii au fost deja testaţi şi cercetătorii au descoperit gene ce provin de la trei părinţi diferiţi.

Programul experimental are loc la Institutul de Medicină Reproductivă din New Jersey. Copiii s-au născut ca urmare a unor experimente realizate pe femei care nu puteau să conceapă.

Analizele realizate pe doi copii de un an au confirmat că micuţii au moştenit material genetic de la trei persoane diferite, două femei şi un bărbat. Copiii vor putea transmite, la rândul lor, genele modificate mai departe, urmaşilor lor.

Oamenii de ştiinţă se tem că această tehnică ar putea fi utilizată pentru a crea o nouă rasă de oameni, cu trăsături şi caracteristici fizice şi psihice la alegere.

Profesorul Jacques Cohen, citat de Jurnalul de Reproducere Umană, mărturiseşte că acesta este „primul experiment de modificare genetică umană, care a dat naştere unor copii sănătoşi şi normali”.

Subiecte în articol: ADN