Antena 3 CNN Externe Antioxidanţii - "călcâiul lui Ahile" al virusului A H1N1, potrivit unor cercetători

29 Oct 2009   •   20:32

În timp ce unele state se luptă cu lipsa vaccinurilor împotriva virusului A H1N1, o echipă de cercetători din Alabama susţine că a descoperit ?călcâiul lui Ahile? al gripei ? antioxidanţii, relatează scienceblog.com. Într-un articol ce va apărea în noiembrie în FASEB Journal, oameni de ştiinţă arată că antioxidanţii ar putea deţine cheia în lupta cu virusul.

?Răspândirea rapidă în lume a gripei A H1N1 a determinat o accelerare a eforturilor pentru a înţelege mai bine cum atacă acest virus pămânii şi găsirea unor noi tratamente. În plus, cercetările noastre au arătat că antioxidanţii sunt benefici în tratarea gripei?, a spus Sadis Matalon, co-autorul studiului.

Matalon şi colegii săi au arătat că virusul atacă plămânii prin ?proteina M2?, care afectează celulele epiteliale. Mai precis, proteina M2 afectează capacitatea celulelor epiteliale de a îndepărta lichidul din plămâni, pregătind astfel terenul pentru pneumonie şi alte astfel de boli de plămâni.

Subiecte în articol: gripa porcina