Antena 3 CNN Actualitate ANPC îi obligă pe operatori să afișeze prețul de ofertă și cel inițial la aceeași mărime

ANPC îi obligă pe operatori să afișeze prețul de ofertă și cel inițial la aceeași mărime

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor îi obligă pe operatorii economici să afișeze prețul cel mai mare și prețul cel mic al unui produs cu caractere de aceeași dimensiune.

de Redacția Antena 3 CNN    |    28 Iun 2023   •   08:44

Dacă până acum prețul mare era scris mic și prețul cel mic era scris cu caractere mai mari, acum, ANPC își dorește ca ambele să fie afișate de aceeași culoare, mărime și tip de font.

Scopul care stă în spatele acestei decizii este acela de a se evita situațiile în care cumpărătorul vede doar unul dintre cele două prețuri, iar la final îl plătește pe cel mai mare dacă nu are un card de fidelitate la magazinul respectiv.

Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a anunțat că perioada în care prețul mare era scris mic și cel mic era scris mare s-a încheiat.

“În cazul unei vânzări directe, operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii, prin aplicarea pe produs sau în imediat vecinătate unde este expus produsul, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respectiv chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici”, precizează ordinul ANPC.

Citește și: Încă opt bănci au fost amendate de ANPC! Cum au fost păcăliți românii

×
Subiecte în articol: ANPC preturi afișare preț
Parteneri
Stradă surpată şi în Cluj-Napoca Traficul este restricționat
x close