Se întâmpla de exact 12 ani, de la alegerile istorice din iunie 2012. Începând de atunci la fiecare runda de alegeri, Antena 3 CNN a fost prima opțiune de informare a Romanilor la evenimentele capitale.
Prima runda din România a super anului electoral global a avut un singur intra (GRAFIC 1) câștigător in ceea ce privește audientele: Antena 3 CNN. In ziua alegerilor, postul nostru a fost cel mai urmărit post de știri pe tot parcursul zilei cu o medie de peste 2.4 milioane de telespectatori unici la nivel Urban si indiferent de targetul comercial.
In prime time Antena 3 CNN a fost principala sursa de informare. (GRAFIC 2) In cel mai important moment al zilei, cel al dezvăluirii procentelor de la Exit Poll postul nostru a atins aproape 2 milioane de telespectatori.
![]()
Antena 3 CNN nu a condus doar in clasamentul televiziunilor de știri. (GRAFIC 3) La nivelul întregii tari pe targetul 18 + care aduna toți adulții din România Antena 3 CNN s-a aflat pe locul doi după Pro TV si înainte Antena 1, România TV sau Kanal D.
![]()
Același lucru s-a întâmplat si la nivelului celui mai râvnit target comercial 25-59 Urban ABC (GRAFIC 4) care aduna adulții cu studii medii si superioare, angajați si activi. Antena 3 CNN s-a situat tot imediat după PRO TV la distanta apreciabila deasupra DIGI 24, România TV sau Antena 1.
![]()
Încununarea unui efort susținut si pregătit cu mult timp înainte de către reporterii, cameramanii, tehnicienii și jurnaliștii realizatori de emisiuni ai Antena 3 CNN dar si a inovațiilor tehnice de adunare si prezentare a datelor electorale lansate in premiera de postul nostru au fost audientele ediției speciale moderate de Mihai Gâdea începând cu ora 20. (GRAFIC 5) Antena 3 CNN a fost lider de audienta la nivelul nișei de știri de la 8 seara si pana târziu in noapte. Adulții din România au urmărit povestea întregii zile electorale, au urmărit primele rezultate si au apreciat primele analize, urmărind Antena 3 CNN.
![]()
Momentul culminant al zilei a fost însă cel al Exit Poll-ului. Dintre toate posturile de televiziune care au difuzat ediții speciale dedicate Antena 3 CNN a fost preferata alaturi de Protv (GRAFIC 6) pe toate targeturi importante dar mai ales pe cel premium, 25-59. fapt cu atât mai important cu cat Antena 3 CNN a fost singurul post care a obținut întreg exit-poll-ul CURS AVANGARDE, celelalte canale difuzând ori sondaje ori datele destinate Antena 3 CNN.
![]()
Astfel, adunând target cu target, prima runda a anului electoral din România a avut un singur câștigător: Antena 3 CNN. Mai urmează doua runde, la toamna: alegerile parlamentare si alegerile prezidențiale.