Antena 3 CNN Actualitate Birocrația îngreunează pandemia! Ce trebuie să știe aparţinătorii persoanelor decedate

Birocrația îngreunează pandemia! Ce trebuie să știe aparţinătorii persoanelor decedate

Începând din 16 noiembrie, aparţinătorii persoanelor decedate, trebuie să ridice fizic certificatul de deces sau adevarinţele de înhumare. Toate acestea după ce, autorităţile au renunţat la dispoziţiile din perioada stării de urgenţă atunci când spitalele trimiteau online toate documentele necesare la Evidenţa Populaţiei. Din nefericire, procedura simplificată a fost valabilă doar şase luni.

Birocrația îngreunează pandemia! Ce trebuie să știe aparţinătorii persoanelor decedate
Sursa foto: Hepta
de Iulia Gorgorin    |    18 Noi 2020   •   20:45

Nici nu s-au obişnuit oamenii cu lucrurile mai simplificate că iarăşi s-au întors la procedurile vechi şi greoaie.

Adeverinţele şi certificatele se obţin din nou după plimbări de la un ghişeu la altul

 Dacă în starea de urgenţă autorităţile emiteau actele în fomat electronic direct către primării, iar oamenii erau scutiţi de drumuri în plus, acum lucrurile s-au schimbat. Şi asta pentru că procedura simplificată a fost valabilă doar șase luni.

În Caraş Severin oamenii sunt nemulţumiţi. Sunt plimbaţi de la un ghişeu la altul sau sunt nevoiţi să aştepte ore în şir. Unii dintre ei nici nu ştiu la ce instituţii ar trebui să meargă pentru a ridica actele.

''Această procedură ar putea să rămână în vigoare și după pandemie'', a spus un bărbat.

În alte cazuri, problema este și mai mare deoarece mulţi aparţinători sunt în izolare şi nu au voie să părăsească domiciliul

În starea de urgenţă, atât certificatele de deces cât şi certificatele de naştere erau trimis în format electronic către primării. Măsură care reducea şi timpul de aşteptare, iar oamenii erau scutiţi de birocraţie.

×
Subiecte în articol: certificat deces procedura autorităţi
Parteneri
Infractorii români care au speriat America
x close