Antena 3 CNN Actualitate Adrian Şonka, despre asteroidul Nereus care va trece pe lângă Pământ pe 11 decembrie: "Să vedeți cât de ciudați sunt astronomii"

Adrian Șonka, coordonatorul Observatorului Astronomic „Amiral Vasile Urseanu" din Bucureşti, a comentat informaţiile de la NASA potrivit cărora, unul din cei cinci asteroizi de mari dimensiuni care vor trece pe lângă Pământ pe 11 decembrie, a fost catalogat "potențial periculos".

de Claudia Popovici    |    08 Dec 2021   •   20:48

Mai exact, potrivit NASA, orice asteroid mai mare de 140 de metri ar putea provoca o adevărată catastrofă dacă ar lovi Pământul.

Mai mult, la data de 11 decembrie, un corp ceresc cu o dimensiune considerabilă va trece pe lângă planeta noastră. Este vorba despre Asteroidul 4660 Nereus, considerat din punct de vedere tehnic „potențial periculos” din cauza dimensiunii și proximității sale de Pământ

Aceste caracteristici îl fac una dintre cele mai bune ținte potențiale pentru o viitoare misiune spațială. Tot pe 11 decembrie, va fi în cel mai apropiat punct de planeta noastră într-o perioadă de douăzeci de ani. Va trece la o distanță de 3,9 milioane de kilometri, de aproximativ 10 ori mai mare decât distanța dintre Pământ și Lună.

Nu există nicio posibilitate de impact, dar oamenii de știință observă deja asteroidul de 330 de metri și adună mai multe date care ar putea fi folosite pentru o misiune viitoare. Observațiile de până acum au dus la concluzia că roca spațială ar putea să conțină nichel, fier și cobalt în valoare de miliarde de dolari.

În acest context, Adrian Șonka, coordonatorul Observatorului Astronomic „Amiral Vasile Urseanu" din Bucureşti, unul dintre marii pasionați ai astronomiei, doctor în fizică, cu specializarea planetologie-asteroizi care studiază cosmosul de mai bine de două decenii, a explicat pe pagina sa de socializare cum au interpretat astronomii de la NASA caracteristicile asteroidului 4660 Nereus care pe 11 decembrie va trece pe lângă Pământ.

„În zilele următoare un asteroid mare, lent și bătrân, trece pe lângă Pământ. Și ca să vedeți cât de ciudați sunt astronomii:

- mare înseamnă 330 de metri

- pe lângă înseamnă 3.934.424 de kilometri

- lent înseamnă 144.000 de km/h", spune astronomul Adrian Șonka pe pagina sa de socializare.

În zilele următoare un asteroid mare, lent și bătrân, trece pe lângă Pământ. Și ca să vedeți cât de ciudați sunt astronomii: mare înseamnă 330 de metri pe lângă înseamnă 3.934.424 de kilometri lent înseamnă 144.000 de km/h.

Publicată de Adrian Sonka pe Vineri, 3 decembrie 2021