Antena 3 CNN Actualitate NASA: Atmosfera planetei Marte a dispărut din cauza erupţiilor solare

NASA: Atmosfera planetei Marte a dispărut din cauza erupţiilor solare

de S.T.    |    06 Noi 2015   •   11:05

Erupţiile solare au provocat dispariţia unei mari părţi din atmosfera lui Marte în perioada de "tinereţe" a acestei planete, potrivit primelor rezultate ştiinţifice furnizate de sonda spaţială americană MAVEN, au anunţat, joi seară, cercetătorii de la NASA, citaţi de lepoint.fr.

Acestea au fost concluziile formulate de patru studii separate, publicate în revista Science, realizate pe baza datelor colectate de instrumentele aflate la bordul sondei MAVEN.

Un alt studiu indică o mai mare densitate a oxigenului atmosferic decât au estimat anterior oamenii de ştiinţă. "Aceste noi date dezvăluie câteva surprize, ca şi câteva ajustări ale teoriilor avansate anterior", a precizat NASA într-un comunicat.

Sonda MAVEN este înzestrată cu opt instrumente ştiinţifice, inclusiv cu un spectrometru de masă pentru a determina structurile moleculare ale gazelor atmosferice şi cu senzorul SWEA (Solar Wind Electron Analyser), creat de Institutul francez de cercetări în domeniul astrofizicii, care analizează vânturile solare.

Lansată pe 18 decembrie 2013, de la baza spaţială Cape Canaveral din Florida, sonda americană MAVEN, ce are o greutate de 2,45 tone, s-a plasat cu succes pe o orbită a planetei Marte, în septembrie 2014.

Subiecte în articol: Marte planeta marte
Românii care vor plăti taxe și impozite mai mari de anul următor!