Cum plimbă autoritățile din Brăila un document de săptămâni întregi și întârzie proiectul noului pod peste Dunăre

de Cristi Popovici    |    10 Iul 2020   •   17:20
Cum plimbă autoritățile din Brăila un document de săptămâni întregi și întârzie proiectul noului pod peste Dunăre

În România, termenele de finalizare ale proiectelor importante sunt trecute în caietele de sarcină doar pentru a fi încălcate. De la metroul din Drumul Taberei, la autostrăzi, iar mai nou, la podul care se construieşte peste Dunăre, între Brăila şi Tulcea.

Un control recent a scos la iveală faptul că proiectul este în întârziere pentru că nişte directori de instituţii nu sunt în stare să semneze la timp câteva documente simple. Cetăţeanul C a mers să verifice stadiul lucrărilor şi vă arată unde s-au împotmolit autorităţile.

Cu bacul, aşa se traversează Dunărea între Brăila şi Tulcea. Într-o zi cu trafic redus, distanţa de un kilometru se parcurge în 30 de minute. Când este aglomerat, timpul se dilată.

Speranţele tuturor stau în noul pod care va uni cele două maluri.

Lungimea totală a podului va fi de aproape doi kilometri, iar distanța dintre cei doi piloni, cel de pe malul județului Tulcea și cel de pe malul Brăilei va fi de 1120 de metri. Cea mai mare structură din România și a treia cea mai mare din sud-estul Europei.

Termenul de finalizare este decembrie 2020, asta dacă nu apar probleme pe parcurs.

Document plimbat între autorități, proiect întârziat săptămâni la rând

După ani întregi de promisiuni, licitaţii şi studii de fezabilitate, construcţia a început, în cele din urmă, în 2018. Astăzi, ne aflăm la jumătatea proiectului.

Cătălin Boboc este prefectul judeţului Brăila. Şi a descoperit probleme la cel mai mare proiect de infrastructură din România. Mai exact, sunt întârzieri la lucrările din jurul podului.

"Degeaba terminăm podul, suntem în grafic cu podul în sine, dacă nu facem și celelalte lucrări. Rețele de apă și de canal care trebuie relocate de CUP Dunărea, relocarea unor rețele de 220V și o conductă de gaze", a declarat prefectul județului Brăila.

Blocajul este la nivel de semnături. Contractul pentru relocarea reţelei de apă se plimbă de săptămâni întregi între CUP Dunărea (operatorul local de apă) şi Compania de Drumuri.

Întârzieri 'românești', românii traversează Dunărea tot cu bacul

Cum ne aşteptam, contractul nu a fost semnat nici în următoarea zi.

Directorul Companiei de Apă din Brăila este în concediu medical, după ce s-a infectat cu coronavirus. Şi-a delegat atribuţiile unui adjunct, care nu răspunde la telefon. Relocarea reţelei de apă este doar una din problemele care trebuie rezolvate până la finalizarea podului.

Şi această lucrare este întârziată de obţinerea unui aviz... de la mediu. Directorul Agenţiei de Mediu spune doar că respectă legislaţia. În tot acest timp, şoferii pierd ore întregi traversând Dunărea cu aceleaşi bacuri ruginite.

Întârzierile, dar şi promisiunile par să facă parte din ADN-ul autorităţilor române. Iar exemple sunt nenumărate. Cel mai elocvent: Metroul din Drumul Taberei.

Chiar dacă a evitat să prezinte un termen clar pentru finalizarea magistralei de metoru M5, premierul Ludovic Orban a dat asigurări că acest lucru va avea loc în cursul acestui an.

Când vine vorba de întârzieri, suntem campioni și la autostrăzi. A1 Sibiu - Pitești are deja o întârziere de șapte ani față de termenul estimat și nu va fi deschisă circulației mai devreme de 2030, se arată într-un raport al Curții de Conturi a Uniunii Europene publicat luna trecută.

Oficialii Companiei de Drumuri au semnat contracte de proiectare și execuție doar pentru două din cele cinci sectoare ale autostrăzii.

Celelalte trei sunt încă în faza de licitații sau studii geotehnice. Când vor fi gata...

Parteneri
x close