Antena 3 CNN Actualitate Clienții Hidroelectrica au început să primească facturile restante! Ce sumă are de plată un bărbat pentru trei luni și jumătate

Clienții Hidroelectrica au început să primească facturile restante! Ce sumă are de plată un bărbat pentru trei luni și jumătate

După multe luni de întârziere, clienții Hidroelectrica au început să primească facturile.

Clienții Hidroelectrica au început să primească facturile restante! Ce sumă are de plată un bărbat pentru trei luni și jumătate
Sursa foto: profimediaimages.ro
de Laura Dinu    |    01 Mar 2023   •   10:15

Unii clienți au primit facturile pentru o lună, alții pentru două luni, alții chiar pentru aproape patru luni.   

”Au apărut facturile Hidroelectrica pentru iulie 2022! 

Așa cum ați putut vedea, cei de la Hidroelectrica au început să emită facturi pentru luna iulie 2022. 

Atenție! Facturile se emit în decursul mai multor zile (2-3 săptămâni), deci nu vom primi toți facturile azi sau mâine”, scrie administratorul unui grup destinat facturilor pe o rețea socială.  

Unii clienți au rămas plăcut surprinși de valoarea facturii pe care au primit-o, în timp ce alții au fost puțin șocați, deoarece nu se așteptau să primească o singură factură pentru mai multe luni.  

Este și cazul unui bărbat din Alba care, la exact un an de la transferul la Hidroelectrica, a primit a doua factură de la companie, pentru consumul realizat între 16 aprilie și 31 iulie 2022. Cu alte cuvinte, o singură factură pentru o perioadă de trei luni și jumătate, scrie alba24.ro

Suma totală de plată este de 954,67 de lei, pentru un consum de 1404 kWh. 

Factură unică la energie

Modelul facturilor de energie electrică se schimbă, așa cum anunța recent ANRE, iar instituția precizează care vor fi schimbările din nota de plată.

Modelul noilor facturi la energie electrică pentru clienții casnici a fost elaborat de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) și este în dezbatere publică.

Potrivit ANRE, facturile emise pentru consumul de energie electrică înregistrat începând cu data de 1 aprilie 2023, pentru toţi clienţii casnici, vor conţine câteva informații noi și importante.

"(...) în vederea actualizării legislației secundare existente în raport cu modificările legislației primare aduse de Legea energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare, ANRE a elaborat şi supune consultării publice Proiectul de Ordin pentru aprobarea contractului-cadru de furnizare a energiei electrice în regim de serviciu universal, a condițiilor generale de furnizare a energiei electrice în regim de serviciu universal şi a modelului de factură aplicabil tuturor clienților casnici.  

Proiectul de Ordin prevede ca facturile emise pentru consumul de energie electrică înregistrat începând cu data de 1 aprilie 2023 pentru toţi clienţii casnici să respecte Modelul din Anexa 3, care conține informațiile prevăzute în Regulament, respectiv informații din factură și informații din anexa la factură, cele mai importante fiind:

- numărul şi data emiterii facturii

- datele de identificare şi de contact ale furnizorului, inclusiv o linie telefonică de asistenţă pentru clienţi, adresă de e-mail şi un formular electronic online care să permită înregistrarea automată a solicitării

- modalitatea de transmitere a indexului autocitit

- intervalul de timp în care clientul poate transmite indexul autocitit, care nu poate fi mai mic de 5 zile

- numărul de telefon pus la dispoziţie de către OD (Operator de distribuţie) la care este racordat locul de consum la care clientul poate sesiza direct OD întreruperile în alimentarea cu energie electrică, precum şi alte probleme în alimentarea cu energie electrică

- data de încetare a contractului, dacă contractul este încheiat pe perioadă determinată

- perioada de facturare

- cantitatea de energie electrică facturată

- preţul final facturat exprimat în lei/kWh sau lei/MWh

- data scadentă a plăţii.

De asemenea, printre anexele obligatorii la contract propunem să se regăsească următoarele documente:

- Convenţia de consum încheiată de părţi

- Datele din anexele la contractul pentru prestarea serviciului de distribuție încheiat de furnizor cu operatorul reţelei electrice corespunzătoare locurilor de consum care fac obiectul contractului,

- Condiţiile generale de furnizare a energiei electrice în regim de serviciu universal

- Oferta pentru serviciul universal", se arată în comunicatul ANRE.

Totodată, noul Regulament îl obligă pe furnizor să accepte eșalonarea plăților datorate, în cazul în care factura a fost emisă cu întârziere.

Recent, Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedinte ANRE, a anunţat la Antena 3 CNN, că instituţia pe care o reprezintă le va impune această plată eşalonată furnizorilor.

"Propunerea este ca în situațiile în care furnizorii de energie electrică, dacă emit facturi care includ o perioadă mai mare decât o lună sau nu respectă termenul de facturare prevăzut în contractul cu clientul, atunci la cererea clienților, vor fi obligați să acorde plata eşalonată pentru o perioadă cel puțin egală cu perioada facturată.

Deci, dacă emite o factură cu consumul a două luni atunci practic, la cererea clientului, va fi obligat să acorde o plată în două rate", a explicat Zoltan Nagy-Bege, vicepreședinte al Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE).

×
Subiecte în articol: hidroelectrica
Parteneri
Schimbare radicală la cardul de sănătate. Anunţul Ministrului Digitalizării
x close