Antena 3 CNN Actualitate Clotilde Armand și Radu Mihaiu se plâng de numărul mare de documente din primării: ”Sunt 5 milioane de hârtii pe an”

Clotilde Armand și Radu Mihaiu se plâng de numărul mare de documente din primării: ”Sunt 5 milioane de hârtii pe an”

La opt luni de la preluarea mandatelor de primari, Clotilde Armand, primarul Sectorului 1, și Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2, se plâng de numărul mare de hârtii din primării. În ambele instituții în fiecare an sunt plimbate 5 milioane de documente.

Clotilde Armand și Radu Mihaiu se plâng de numărul mare de documente din primării: ”Sunt 5 milioane de hârtii pe an”
Sursa foto: Hepta
de Adelina Miron    |    21 Mai 2021   •   17:12

”Sunt 5 milioane de hârtii, coli A4 care sunt folosite în fiecare an. Sunt 100 de pagini pe zi pe angajat. Este un mare șoc cultural pentru toată echipa care a venit aici și ne dorim ca tinerii să simtă că primăria este din generația lor.”, a spus Clotilde Armand.

Primarul a mai spus că în prezent se lucrează la mai multe proiecte privind digitalizarea instituției.

„Când am venit la primărie am găsit o primărie nedigitală, angajații nu aveau nici măcar adrese de e-mail de serviciu, dar trebuie să vedeți că erau cheltuiți foarte mulți bani pe partea de digitalizare. Numai la Poliția Locală sunt milioane de lei cheltuiți pe partea asta de digitalizare fără efecte pe care să le resimțim. Noi trebuie să schimbăm modul de lucru de până acum. Trebuie să folosim expertiza firmelor, pentru că fără aceasta nu vom reuși. În primărie nu există expertiză. Va trebui să facem asta într-un alt mod decât s-a făcut până acum. Fără să fie pe filieră politică. Va trebui să accesăm piața liberă. Dacă e vorba despre un serviciu public, da, se poate face printr-un parteneriat, dacă nu e vorba despre un serviciu public, va trebui să avem un caiet de sarcini clar și să achiziționăm în mod transparent și nediscreționar serviciul", a declarat Clotilde Armand.

Primarul a mai arătat că Primăria vrea să introducă sistemul cu senzori pentru colectarea selectivă a deșeurilor și pentru tot ceea ce înseamnă date de poluare.

„Parteneriatul public-privat are un specific. El trebuie să producă profit pentru partenerul privat. Partenerul privat, dacă nu are profit, nu va fi la fel de implicat. În România aceste tipuri de parteneriate pentru autostrăzi, spitale, parcări, locuri de joacă și altele nu pot fi gândite de oameni ca surse generatoare de profit. Și de aceea trebuie să fim puțin atenți când vorbim de parteneriate public-privat.

O să vă dau un exemplu de succes: suntem într-un parteneriat public-privat când vine vorba despre accesul la servicii publice pentru persoane nevăzătoare. Aici nu este vorba despre un profit pentru firmă. Este un profit în sensul că ea își dorește ca persoanele nevăzătoare să aibă acces la serviciile publice și creează un anumit tip de aplicație. Este foarte clar că împreună aducem ceva comunității. Suntem foarte deschisi pe partea asta de parteneriate public-privat, dar tebuie să fim atenți să fie vorba despre un serviciu public. Deocamdată, pentru a beneficia de expertiza firmelor private, fiindcă fără această expertiză nu putem să mergem mai departe, lucrăm la caiete de sarcini", a mai precizat Clotilde Armand, potrivit Mediafax.

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, semnalează o situație similară în instituția pe care o conduce.

”Rolul administrației locale nu este doar să gestioneze documente, așa cum spunea Clotilde. Este foarte haios, ieri m-am uitat pe un caiet de sarcini pentru sistemul de management al documentelor pentru Primăria Sectorului 2 și în acest caiet de sarcini apăreau fix 5 milioane de pagini ca fiind procesabile într-un an, deci cumva cred că e o cifră comună asta cu 5 milioane de pagini.”, a precizat Radu Mihaiu.

×
Parteneri
Harta voturilor din Bucureşti. Cât "teren" controlează candidaţii
x close