Antena 3 CNN Actualitate Dezvăluiri incredibile din sistemul MAI. ”Asistăm la o acaparare a conducerii Poliţiei de către corupţi şi incompetenţi”

Dezvăluiri incredibile din sistemul MAI. ”Asistăm la o acaparare a conducerii Poliţiei de către corupţi şi incompetenţi”

Dezvăluiri incredibile din sistemul MAI. ”Asistăm la o acaparare a conducerii Poliţiei de către corupţi şi incompetenţi”
Sursa foto: Foto: Emil Păscut/adevarul.ro
19 Sep 2016   •   09:47

Emil Păscuţ, liderul Sindicatului Poliţiştilor din România „Diamantul“, vorbeşte deschis, într-un interviu acordat cotidianului Adevărul, despre problemele mai mult sau mai puţin cunoscute din Poliţia Română, de la cadrul legislativ la problemele de logistică şi cele care ţin de pregătirea personalului.

”Înainte de anul 2002, Poliţia era un sistem militarizat. În 2002, a venit această Lege 360/2002 privind statutul poliţistului, care a demilitarizat sistemul public de poliţie, iar poliţiştii au devenit funcţionari civili. Chiar dacă s-a demilitarizat, reglementarea a fost în percepţie, pentru că, de exemplu, la articolul 22 alineatul 5 din această lege, chiar din anul 2002 scrie că funcţiile de Poliţie se vor stabili printr-o lege ulterioră, în termen de şase luni de la emiterea prezentei legi. Aceste funcţii, care nu se găsesc în Legea 360, nu se găsesc nici în prezent în nicio altă lege. Suntem în anul 2016, din 2002 până în 2016 poliţiştii români nu au denumiri de funcţii stabilite printr-o lege. Suntem de râsul curcilor, denumirile funcţiilor de Poliţie se află ca act primar într-o hotărâre de Guvern secret de stat. E o ruşine absolută să ai funcţii de poliţist denumite într-un act secret de stat. Tot secretul ăsta de stat e o bătaie de joc în tot sistemul public, nu doar în Ministerul de Interne. În Ministerul de Interne sunt o grămadă de oameni nepregătiţi cărora li s-a dat puterea de a decide asupra regimului unor documente MAI. Aceşti indivizi nu au nici cea mai mică înţelegere a scopului Legii 182/2002 privind regimul documentelor clasificate şi, pur şi simplu, abuzează de funcţia lor pentru a clasifica documente care nu ar avea nicio raţiune pentru a fi ascunse publicului. O să vă dau exemplu, ordinele privind salarizarea poliţistului. Incredibil, sunt secretizate! Regulamentele de organizare şi funcţionare ale unor direcţii generale din aparatul central al MAI, care sunt structuri de suport, la fel sunt secretizate. Şi vă dau exemplu regulamentul Direcţiei Generale Finaciare, al Direcţiei de Resurse Umane, al Corpului de Control al ministrului, toate actele astea normative ar trebui publicate ca să afle tot cetăţeanul conţinutul acestora şi, bineînţeles, şi poliţiştii. În realitate, ele sunt secretizate, pentru că unele vor să ascundă ceva. Vor să ascundă că ei acolo, în aparatul central, structurile astea de suport nu îndeplinesc atribuţii de Poliţie şi că ocupă ilegal personalul lor funcţii de Poliţie, iar asta înseamnă o cheltuială suplimentară pentru stat”, a spus acesta.

Continuarea pe adevarul.ro.

Înainte de anul 2002, Poliţia era un sistem militarizat. În 2002, a venit această Lege 360/2002 privind statutul poliţistului, care a demilitarizat sistemul public de poliţie, iar poliţiştii au devenit funcţionari civili. Chiar dacă s-a demilitarizat, reglementarea a fost în percepţie, pentru că, de exemplu, la articolul 22 alineatul 5 din această lege, chiar din anul 2002 scrie că funcţiile de Poliţie se vor stabili printr-o lege ulterioră, în termen de şase luni de la emiterea prezentei legi. Aceste funcţii, care nu se găsesc în Legea 360, nu se găsesc nici în prezent în nicio altă lege. Suntem în anul 2016, din 2002 până în 2016 poliţiştii români nu au denumiri de funcţii stabilite printr-o lege. Suntem de râsul curcilor, denumirile funcţiilor de Poliţie se află ca act primar într-o hotărâre de Guvern secret de stat. E o ruşine absolută să ai funcţii de poliţist denumite într-un act secret de stat. Tot secretul ăsta de stat e o bătaie de joc în tot sistemul public, nu doar în Ministerul de Interne. În Ministerul de Interne sunt o grămadă de oameni nepregătiţi cărora li s-a dat puterea de a decide asupra regimului unor documente MAI. Aceşti indivizi nu au nici cea mai mică înţelegere a scopului Legii 182/2002 privind regimul documentelor clasificate şi, pur şi simplu, abuzează de funcţia lor pentru a clasifica documente care nu ar avea nicio raţiune pentru a fi ascunse publicului. O să vă dau exemplu, ordinele privind salarizarea poliţistului. Incredibil, sunt secretizate! Regulamentele de organizare şi funcţionare ale unor direcţii generale din aparatul central al MAI, care sunt structuri de suport, la fel sunt secretizate. Şi vă dau exemplu regulamentul Direcţiei Generale Finaciare, al Direcţiei de Resurse Umane, al Corpului de Control al ministrului, toate actele astea normative ar trebui publicate ca să afle tot cetăţeanul conţinutul acestora şi, bineînţeles, şi poliţiştii. În realitate, ele sunt secretizate, pentru că unele vor să ascundă ceva. Vor să ascundă că ei acolo, în aparatul central, structurile astea de suport nu îndeplinesc atribuţii de Poliţie şi că ocupă ilegal personalul lor funcţii de Poliţie, iar asta înseamnă o cheltuială suplimentară pentru stat.

Citeste mai mult: adev.ro/odqdgd
Înainte de anul 2002, Poliţia era un sistem militarizat. În 2002, a venit această Lege 360/2002 privind statutul poliţistului, care a demilitarizat sistemul public de poliţie, iar poliţiştii au devenit funcţionari civili. Chiar dacă s-a demilitarizat, reglementarea a fost în percepţie, pentru că, de exemplu, la articolul 22 alineatul 5 din această lege, chiar din anul 2002 scrie că funcţiile de Poliţie se vor stabili printr-o lege ulterioră, în termen de şase luni de la emiterea prezentei legi. Aceste funcţii, care nu se găsesc în Legea 360, nu se găsesc nici în prezent în nicio altă lege. Suntem în anul 2016, din 2002 până în 2016 poliţiştii români nu au denumiri de funcţii stabilite printr-o lege. Suntem de râsul curcilor, denumirile funcţiilor de Poliţie se află ca act primar într-o hotărâre de Guvern secret de stat. E o ruşine absolută să ai funcţii de poliţist denumite într-un act secret de stat. Tot secretul ăsta de stat e o bătaie de joc în tot sistemul public, nu doar în Ministerul de Interne. În Ministerul de Interne sunt o grămadă de oameni nepregătiţi cărora li s-a dat puterea de a decide asupra regimului unor documente MAI. Aceşti indivizi nu au nici cea mai mică înţelegere a scopului Legii 182/2002 privind regimul documentelor clasificate şi, pur şi simplu, abuzează de funcţia lor pentru a clasifica documente care nu ar avea nicio raţiune pentru a fi ascunse publicului. O să vă dau exemplu, ordinele privind salarizarea poliţistului. Incredibil, sunt secretizate! Regulamentele de organizare şi funcţionare ale unor direcţii generale din aparatul central al MAI, care sunt structuri de suport, la fel sunt secretizate. Şi vă dau exemplu regulamentul Direcţiei Generale Finaciare, al Direcţiei de Resurse Umane, al Corpului de Control al ministrului, toate actele astea normative ar trebui publicate ca să afle tot cetăţeanul conţinutul acestora şi, bineînţeles, şi poliţiştii. În realitate, ele sunt secretizate, pentru că unele vor să ascundă ceva. Vor să ascundă că ei acolo, în aparatul central, structurile astea de suport nu îndeplinesc atribuţii de Poliţie şi că ocupă ilegal personalul lor funcţii de Poliţie, iar asta înseamnă o cheltuială suplimentară pentru stat.

Citeste mai mult: adev.ro/odqdgd

×
Parteneri
Directorul ANM, Elena Mateescu, anunţă când vine vara în România
x close