
„CFR Călători nu se va opri deocamdată și nu va intra în faliment”, a declarat, joi, directorul companiei, Traian Preoteasa, într-o conferință de presă. Totuși, el a avertizat că operatorul feroviar riscă să intre în incapacitate de plată din cauza datoriilor către furnizori, iar aceştia nu vor mai livra serviciile lor.
„În primul rând, nu va intra în faliment CFR Călători, nu va opri traficul.
Dacă se citea foarte atent materialul, spunea că există posibilitatea de a intra în incapacitate de plată, nu s-a spus chiar că va intra sau nu va mai intra.
De unde a plecat acest material? Cu o zi înainte sau două zile înainte am primit o notificare de la furnizorul de motorină la care avem o datorie de aproape 100 de milioane de lei, că nu ni se va mai livra motorina. În condiţiile acestea singura variantă de a circula pe diesel nu prea mai aveam. De asta am spus că există posibilitatea de a se opri şi o parte din trafic.
Nu s-a oprit deocamdată, dar riscul există în continuare şi acum trebuie să ajung de unde am ajuns la acest risc de a intra în incapacitate de plată”, a declarat Traian Preoteasa, joi, într-o conferinţă de presă, referindu-se la documentul privind situaţia companiei transmis mai ultor instituţii implicate şi devenit public.
Director CFR: „365 de milioane pe lună sunt cheltuielile CFR Călători care trebuie acoperite”
Traian Preoteasa a prezentat şi care sunt cheltuielile lunare ale CFR Călători.
„Lunar, CFR Călători are următoarele cheltuieli: către taxa de utilizare a infrastructurii, către CFR S.A., de unde colegii de la CFR S.A îşi plătesc salariile, 60 de milioane de lei. ANAF-ul, plătim 80 de milioane de lei, energie - 40 de milioane de lei, salariile nete - 80 de milioane, motorină - 30 de milioane.
Mai sunt alte datorii, total 365 de milioane pe lună sunt cheltuielile CFR Călători care trebuie acoperite din vânzarea de bilete şi din compensaţia care ne-o asigură ARF-ul. Din nefericire, la nivelul compensaţiei de 33 de lei, suma care le vine de la ARF este de 135 de milioane”, a precizat directorul CFR Călători.
Directorul CFR Călători avertizează că operatorul feroviar riscă să intre în incapacitate de plată dacă Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) nu va semna actul adițional prin care compensația unitară ar trebui să crească la 47,4 lei.
În lipsa acestei majorări, spune el, compania nu va mai putea plăti furnizorii, care ar putea opri livrările.
„Dacă ARF-ul nu va semna acel adiţional în care să ajungem la 47,4 compensaţia unitară şi va continua cu acest 33, da, există foarte mare risc de a intra în incapacitate de plată tocmai pentru că furnizorii nu vor mai livra.
Eu sper să nu se întâmple. Noi am depus toată documentaţia necesară, absolut tot ce ne-a solicitat ARF-ul, să dovedim tot ce au crezut dânşii că nu este adevărat. Am fost acuzaţi că avem trei şefi de tren sau trei conductori, că e o risipă fantastică la CFR Călători. Nu ştiu de unde a luat ARF-ul aceste cifre şi aceste date, nu ne-a consultat, dar, în schimb întârzie punerea în aplicarea a actului adiţional”, a mai transmis Preoteasa.