Antena 3 CNN Actualitate Directorul Enel: "Îi rugăm pe clienţi să citească indexul şi să-l trimită. Este foarte posibil ca facturile să crească şi mai mult!"

Directorul Enel: "Îi rugăm pe clienţi să citească indexul şi să-l trimită. Este foarte posibil ca facturile să crească şi mai mult!"

Tot mai mulţi români se plâng că au primit facturi duble sau chiar astronomice la energie electrică. Marius Chiriac, director general în cadrul Enel, a făcut lumină în cazul clienţilor care au aflat că au de platit facturi cu sume uriaşe, de ordinul miilor de lei.

Directorul Enel: "Îi rugăm pe clienţi să citească indexul şi să-l trimită. Este foarte posibil ca facturile să crească şi mai mult!"
Sursa foto: Antena 3
de Iulia Gorgorin    |    16 Sep 2022   •   22:12

Marius Chiriac, director general în cadrul Enel, a vorbit în exclusivitate în emisiunea "Punctul de Întâlnire" de la Antena 3, despre cum a fost aplicată ordonanţa de urgenţă pe energie, dar şi cum pot evita românii cheltuielile excesive la curentul electric.

De la 1 aprilie până la 1 septembrie s-au produs 14 modificări legislative.

Directorul Enel a spus că a interacţionat cu toţi clienţii şi le-a explicat motivul pentru care au primit facturi cu costuri mari şi le-a cerut să transmită indexul lunar.

Mai mult, Marius Chiriac spune că războiul din Ucraina a contribuit şi el la explozia facturilor.

"Într-adevăr, în ultima perioadă am avut mai multe facturi expuse în spaţiul public. Ceea ce vreau să vă asigur este că am interacţionat cu clienţii, am verificat facturile respective, le-am explicat clienţilor de unde vine această creştere şi cred că explicaţiile noastre au fost înţelese. Într-adevăr, pe parcursul ultimului an au fost câteva modificări succesive ale legislaţiei.

Am avut o primă schemă de subvenţionare până la sfârşitul lunii martie, în care toţi clienţii casnici au beneficiat de plafonare. Ulterior, de la data de 1 aprilie legislaţia s-a schimbat, în sensul în care o categorie relevantă de clienţi şi anume cei care au consumat în anul 2021. Aşa s-a făcut încadrarea, conform reglementării.

Clienţii ce au consumat peste 300 kwh/lună au intrat pe o categorie specială, fiind facturaţi după o formulă legată de costul mediu de achiziţie al furnizorului de energie. Acest lucru a condus pentru această categorie de clienţi ce nu beneficiază de plafonare, la o creştere semnificativă a nivelului facturii.

Ulterior, în data de 14 iulie, odată cu legea de aprobare a ordonanţei 27, a mai venit o modificare. Aici trebuie să înţelegeţi că pe parcursul ultimelor zece luni, furnizorii au avut de gestionat nu mai puţin de 14 schimbări ale legislaţiei, iar jumătate din ele au avut şi un impact relevant în sistemele de facturare. Acest lucru a pus o presiune fantastică asupra implementărilor în sistem. Odată cu data de 14 iulie a venit o altă schimbare, în sensul în care, de data aceasta legiuitorul a schimbat formula, alegând ca formulă de calcul, minimul dintre preţul contractual şi costul mediu al furnizorului, lucru care a generat o modificare suplimentară.

Începând cu data de 1 septembrie, o altă schimbare va fi aplicabilă, inclusiv unei categorii mai mici de consum. Începând cu data de 1 septembrie este important să ştim că toţi clienţii ce au un consum de peste 255 kwh/lună vor plăti un preţ ce va fi bazat pe costul mediu al furnizorului sau preţul de contract", a explicat Marius Chiriac, în exclusivitate la Antena 3.

×
Parteneri
Cât costă coșul de cumpărături cu două săptămâni înainte de Paște
x close