Antena 3 CNN Actualitate Educație Rezultate simulare Evaluare Naţională 2025: Note mai mari sau egale cu 5 la Limba română - 64,01% şi 71,97% la Matematică

Rezultate simulare Evaluare Naţională 2025: Note mai mari sau egale cu 5 la Limba română - 64,01% şi 71,97% la Matematică

D.C.
3 minute de citit Publicat la 16:02 28 Apr 2025 Modificat la 16:02 28 Apr 2025
elevi la scoala
Elevii de clasa a opta au susținut simularea Evaluării Naționale 2025 la limba română și matematică. FOTO: Getty Images

Aproape două treimi (64,01%) dintre elevii care au participat la simularea Evaluării Naţionale 2025 au luat note mai mari sau egale cu cinci la Limba şi literatura română, 71,97% la Matematică şi 89,16% la Limba şi literatura maternă, a informat, luni, Ministerul Educaţiei, printr-un comunicat de presă.

Conform calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, luni au fost comunicate rezultatele obţinute de elevii de clasa a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naţionale.

Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, la Limba şi literatura română au fost evaluate 161.883 lucrări, iar pentru 103.629 s-au acordat note mai mari sau egale cu 5 (64,01%).

Distribuţia pe intervale de notare este următoarea:

  • interval 1 - 1,99: 3.024 note - 1,87%;
  • interval 2 - 2,99: 11.561 note - 7,14%;
  • interval 3 - 3,99: 19.545 note - 12,07%;
  • interval 4 - 4,99: 24.124 note - 14,90%;
  • interval 5 - 5,99: 23.827 note - 14,72%;
  • interval 6 - 6,99: 23,069 note - 14,25%;
  • interval 7 - 7,99: 23,666 note - 14,62%;
  • interval 8 - 8,99: 22,420 note - 13,85%;
  • interval 9 - 9,99: 10,555 note - 6,52%.

La această probă 92 de elevi (0,06%) au obţinut nota 10.

La Matematică au fost evaluate 161.004 lucrări, iar note mai mari sau egale cu 5 au luat 71,97% - 115.879 dintre elevi.

Distribuţia pe intervale de notare este următoarea:

  • interval 1 - 1,99: 861 note - 0,53%;
  • interval 2 - 2,99: 5.967 note - 3,71%;
  • interval 3 - 3,99: 15.184 note - 9,43%;
  • interval 4 - 4,99: 23.113 note - 14,36%;
  • interval 5 - 5,99: 27.638 note - 17,17%;
  • interval 6 - 6,99: 28,278 note - 17,56%;
  • interval 7 - 7,99: 28,907 note - 17,95%;
  • interval 8 - 8,99: 22,237 note - 13,19%;
  • interval 9 - 9,99: 9,238 note - 5,74%.

Un număr de 581 de elevi (0,36%) au obţinut nota 10.

La Limba şi literatura maternă au fost evaluate 9.607 lucrări. Note mai mari sau egale cu 5 au fost obţinute de 89,16% dintre elevi, adică 8.566.

Distribuţia pe intervale de notare este următoarea:

  • interval 1 - 1,99: 66 note - 0,69%;
  • interval 2 - 2,99: 194 note - 2,02%;
  • interval 3 - 3,99: 334 note - 3,48%;
  • interval 4 - 4,99: 447 note - 4,65%;
  • interval 5 - 5,99: 672 note - 6,99%;
  • interval 6 - 6,99: 1,196 note - 12,45%;
  • interval 7 - 7,99: 1,926 note - 20,05%;
  • interval 8 - 8,99: 2,689 note - 27,99%;
  • interval 9 - 9,99: 2,068 note - 21,53%.

Un număr de 15 elevi (0,16%) au obţinut nota 10 la această probă.

În procesul de evaluare au fost implicaţi 13.785 de profesori: Limba română - 6.913; Matematică - 6.367; Limba maternă - 505.

În cele 3.581 de centre de examen, peste 12.000 de profesori asistenţi au asigurat scanarea şi încărcarea lucrărilor pe platforma informatică.

Platforma a funcţionat în parametri optimi pe întreaga durată a simulării, a indicat Ministerul Educaţiei.

"Evaluarea lucrărilor s-a derulat în condiţii similare cu cele de examen, digitalizat. În acest context, lucrările au fost distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată ţara", se arată în comunicatul citat.

Conform metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenelor naţionale, la o diferenţă mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alţi doi, nota finală fiind obţinută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme - cea mai mare şi cea mai mică.

Potrivit MEC, faţă de sesiunea similară a anului trecut, se remarcă o creştere semnificativă a acurateţei evaluării: 8,81% lucrări reevaluate la Limba şi literatura română anul acesta, faţă de 11,39% în 2024; 0,1% lucrări reevaluate la Matematică anul acesta, faţă de 0,25% în 2024; 4,8% lucrări reevaluate la Limba şi literatura maternă anul acesta, faţă de 8% în 2024.

Rezultatele au fost transmise către Inspectoratele şcolare judeţene şi din Bucureşti şi sunt în curs de a fi transmise către fiecare unitate de învăţământ atât sub forma cataloagelor cu notele finale, cât şi sub forma borderourilor asociate fiecărei evaluări.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii cu elevii, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul Consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, scopul fiind îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

"În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educaţiei dispune de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reuşită la fiecare dintre itemii administraţi", se mai arată în comunicat.

La nivelul Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare se va efectua o analiză detaliată a răspunsurilor elevilor la fiecare item pentru a identifica gradul de dezvoltare a competenţelor acestora, la nivel naţional. Analiza va fi însoţită de recomandări de activităţi remediale, precizează sursa citată.

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close