Elevii de clasa a IX-a nu vor avea manuale. Ministrul Educaţiei: "Asta nu este deloc bine"

de Diana German    |    27 Ian 2021   •   16:10
Elevii de clasa a IX-a nu vor avea manuale. Ministrul Educaţiei: "Asta nu este deloc bine" Hepta

Elevii de clasa a IX-a nu vor avea manuale la începutul noului semestru, iar potrivit ministrului Educaţiei nici nu vor avea, cel puţin până în luna decembrie.

În cadrul unei dezbateri organizată în Parlament, Sorin Cîmpeanu a declarat că licitaţiile pentru manuale nu vor începe mai devreme de mai şi că din experienţa sa acestea durează şi şapte luni. 

"Planuri cadru aprobate la final de ianuarie, cu programe aprobate la final de aprilie, cu licitaţie demarată la începutul lunii mai - manualele, pe baza acelor opt ani de experienţă cu privire la durata licitaţiilor şi vorbesc în cunoştinţă de cauză, ar fi în decembrie. (...)

Nu a fost nicio licitaţie cu durată de şapte luni. Anul trecut, spre exemplu, licitaţia a fost lansată foarte corect, foarte bine în luna decembrie. Manualele au ajuns în luna octombrie, deci 10 luni. Una este să lansezi licitaţia în luna decembrie şi una este să lansezi în luna mai. (...) Manualele, dacă totul merge foarte bine, vor fi în decembrie şi asta nu este deloc bine”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a spus că o soluţie ar fi păstrarea manualele de anul trecut, dacă programa nu se schimbă cu mai mult de 25%.

Fără manuale şcolare pentru elevii de clasa a IX-a

"Avem o altă regulă care ne spune că, în cazul în care revizuirea programelor este sub 25%, manualele se păstrează și este în sarcina profesorului de a adapta ceea ce predă la o programă revizuită", a mai precizat ministrul Educaţiei.

Sorin Cîmpeanu a anunţat că s-au primit 4.000 de propuneri de modificare a variantelor de planuri-cadru puse în dezbatere publică.

"Din cele peste 4.000 de propuneri de modificare a variantelor de planuri-cadru puse în dezbatere în data de 5 ianuarie şi aflate în dezbatere până la finalul acestei luni, am reţinut reluarea unor elemente rezultate în urma unor consultări foarte ample.

Profilul absolventului ar trebuie să se bazeze, să aibă în centru încrederea de sine, să aibă în centru învăţarea autonomă, să aibă creativitatea, să aibă spiritul antreprenorial şi să aibă capacitate de alegere şi adaptare. Acestea sunt concluziile pe care am încercat să le sintetizez în urma a tot ceea ce s-a discutat.

Nevoile societale exprimate cel mai frecvent, cu care sunt întru totul de acord, sunt egalitatea de şanse, alfabetizarea funcţională, adaptabilitatea la piaţa muncii, creativitate şi inovare, cultură civică şi democratică. Sunt întru totul de acord şi susţin ca planurile cadru şi mai apoi programele pentru fiecare disciplină să reflecte aceste lucruri", a mai explicat ministrul.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close