Trenuri, vagoane și locomotive românești au dispărut din țară pe bandă rulantă. Din 1998 încoace au dispărut 63.803 vagoane de marfă, 1.691 de vagoane de călători și 1.715 locomotive, a arătat Oana Zamfir, vineri seară, la emisiunea „Exces de putere”.
În 1990, România deținea a treia cale ferată din Europa, trenul era principalul mijloc de transport și 400.000 de călători se urcau în vagoane în fiecare zi.
Distanţa dintre Constanţa şi Baia Mare, de peste 850 km, ar putea fi acoperită cu materialul rulant dispărut din patrimoniul CFR.
Oana Zamfir a arătat că în perioada cât Traian Băsescu a fost ministrul Transporturilor lipsesc cele mai multe documente privind transferul activelor feroviare.
În 1998 au fost transferate de la SNCFR către SAAF SA un număr de 1.703 de vagoane de călători, 1.727 de locomotive şi 62.752 de vagoane de marfă.
La sfârşitul anului 2013, potrivit bazei de date, mai existau doar 12 vagoane de călători din cele 1.703.
Prețul unui vagon pornește de la 60.000 de euro. Asta înseamnă că valoarea acestui furt este de minim 4 miliarde de euro.
Prin vânzarea la fier vechi a celor peste 60.000 de vagoane și a celor peste 1.700 de locomotive s-au încasat sume uriaşe de bani.
Vezi AICI ediția integrală a emisiunii „Exces de putere”