Antena 3 CNN Actualitate FNAP-ÎP cere Ministerului Educaţiei anularea subiectului controversat de la Evaluarea Naţională

FNAP-ÎP cere Ministerului Educaţiei anularea subiectului controversat de la Evaluarea Naţională

FNAP-ÎP cere Ministerului Educaţiei anularea subiectului controversat de la Evaluarea Naţională
Sursa foto: Foto: Mediafax
28 Iun 2012   •   22:01

Subiectul controversat de la evaluarea naţională la limba şi literatura română ar trebui anulat, întrucât propoziţia în cauză nu poate fi şi subiectivă şi predicativă în acelaşi timp, susţine Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi din învăţământul preuniversitar (FNAP-ÎP) într-un comunicat remis Agerpres.
   
FNAP-ÎP consideră că prin soluţia aleasă de MECTS, potrivit căreia vor primi punctaj maxim la acel subiect şi candidaţii care au indicat că propoziţia este subiectivă, cât şi cei care au scris că aceeaşi propoziţie este predicativă, se creează dezavantaj elevilor.
   
"Prin soluţia aleasă de dumneavoastră miercuri, se creează un grav dezavantaj atât elevilor care au ales varianta 'a' cât şi acelora care au ales iniţial varianta 'c', prin favorizarea concurenţei. Neputând stabili cu exactitate răspunsul corect, în mod normal şi logic acest subiect trebuie anulat. Nu putem susţine un nonsens, acela că propoziţia în cauză poate fi şi subiectivă şi predicativă, în acelaşi timp" se arată în comunicat.

"Prin modificarea baremului de corectare aţi transformat un subiect cu răspuns unic  într-unul cu răspunsuri multiple, dar la alegere. Este contrar prevederilor Metodologiei de organizare si desfăşurare a evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2011-2012, art. 17 alineatul 11 care interzice categoric modificarea baremelor de evaluare şi contrar oricărei logici. Ar însemna ca răspunsul corect sa fie b şi c, nu b sau c, caz în care, niciun elev nu primeşte punctaj pentru acest subiect. Pe de altă parte, modificarea regulilor de concurs în timpul a   cestuia este incriminată în orice regulament de concurs, ori tocmai acest lucru s-a întâmplat", susţin reprezentanţii părinţilor.

Potrivit sursei citate, cele 0,15 puncte la media generală pe care le vor primi elevii care au ales varianta b, înseamnă 'enorm' în condiţiile unei concurenţe acerbe pentru liceele foarte bune, între 300-350 locuri în clasamentul general, în cazul liceelor din Bucureşti. 
   
În opinia FNAP-ÎP, aproximativ 40-42% dintre elevii participanţi au fost avantajaţi prin această măsură, în timp ce toţi ceilalţi au fost discriminaţi.
   
"Atât timp cât Academia Română a susţinut că varianta c 'subiectivă' este varianta corectă, nu ar fi trebuit să modificaţi baremul de corectare. Aţi dorit să reparaţi o aşa-zisă nedreptate, la presiunea părinţilor şi aţi ajuns să faceţi o nedreptate şi mai mare. Singura soluţie corectă, logică şi conforma cu regulamentul unui concurs este anularea acestui subiect din barem si adăugarea celor 6 puncte la punctele acordate din oficiu, pentru toţi concurenţii, pentru a restabili egalitatea între toţi elevii participanţi" se mai precizează în comunicat.

"Fiind în integralitate culpa asumată a Ministerului Educaţiei şi nu a elevilor participanţi la acest concurs, este firesc ca Ministerul Educaţiei să ofere o reparaţie corectă şi echitabilă acestei stări de fapt, prin anularea subiectului II.A.3 din lucrarea scrisă la limba şi literatura română" susţin reprezentanţii FNAP-ÎP.

×
Parteneri
Ploile și vijeliile se extind chiar înainte de Paște!
x close