Antena 3 CNN Actualitate Imagini de colecție cu calea ferată a României în 1965

Imagini de colecție cu calea ferată a României în 1965

Mai multe fotografii de epocă cu infrastructura feroviară a României din urmă cu 56 de ani au fost făcute publice de Studiourile Buftea, pe pagina de Facebook.

Imagini de colecție cu calea ferată a României în 1965
Sursa foto: Facebook/Studiourile Buftea
de Adelina Miron    |    01 Aug 2021   •   00:02

În fotografiile alb-negru de odinioară pot fi admirate trenuri, gări, săli de așteptare, halte, tipuri de vagoane, mobilier și utilaje specifice activității Căilor Ferate Române, folosite în 1965.

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

„Pe actualul teritoriu al României, prima linie a fost deschisă pe 20 august 1854 şi făcea legătura între Oraviţa (în Banat) şi Baziaş, un port la Dunăre. Având o lungime de 62,5 km, linia a fost folosită iniţial doar pentru transportul cărbunelui. Începând cu 12 ianuarie 1855, linia a fost administrată de Căile Ferate Austriece, Banatul fiind în acel timp parte a Imperiului Austriac. Relaţia Oraviţa - Baziaş a fost deschisă şi pentru traficul de pasageri la 1 noiembrie 1856, după ce au fost efectuate diverse îmbunatăţiri tehnice la linie.

Între 1864 şi 1880, diverse căi ferate au fost construite pe teritoriul Principatelor Unite. Compania engleză John Trevor-Barkley a început construcţia liniei Bucureşti – Giurgiu la 1 septembrie 1865. Bucureşti - Giurgiu fost deschisă pentru trafic la 26 august 1869 şi a fost prima linie construită pe teritoriul românesc din acel timp. 

În septembrie 1866 Parlamentul României a aprobat construcţia unei linii de 915 km, de la Vârciorova până la Roman, care să trecă prin Piteşti, Bucureşti, Buzău, Brăila, Galaţi şi Tecuci, toate oraşe importante la acea vreme. Costul construcţiei era de 270.000 de franci de aur pe kilometru şi construcţia a fost încredinţată consorţiului german Strousberg. Linia a fost deschisă în mai multe etape. Primul tronson: Piteşti - Bucureşti - Galaţi - Roman, a fost deschis la 13 septembrie 1872, iar tronsonul Vârciorova - Piteşti pe 9 mai 1878.”, se arată pe pagina oficială a Căilor Ferate Române.

×
Subiecte în articol: calea ferata imagini CFR
Parteneri
Mobilizare impresionantă pentru Aryan, copilul rătăcit
x close